15 książek na sekundę

To nie zbiorczy rezultat wielkiej sieci księgarni ale pierwszych kilku godzin sprzedaży nowego tomu powieści o Harrym Potterze. Jeśli szukałeś kiedykolwiek pomysłu na biznes, jedna rada - napisz dobrą książkę!

Siódmy, ostatni już tom przygód Harry'ego Pottera natychmiast stał się w Wielkiej Brytanii bestsellerem, bijąc wszelkie rekordy. Rekordowe będą też zapewne zarobki J.K Rowling. Autorka serii już 4 lata temu została ogłoszona najbogatszą kobietą w Wielkiej Brytanii. Ponoć zarabia nawet więcej niż Madonna, Kylie Minogue, czy królowa Elżbieta II.

Sprzedaż książki "Harry Potter and the Deathly Hallows" ruszyła w sobotę minutę po północy. Firma WHSmith (400 księgarni w Wielkiej Brytanii) poinformowała, że sprzedaż osiągnęła tej nocy po 15 książek na sekundę. W przypadku poprzedniego tomu przygód małego czarodzieja było to w WHSmith "tylko" 13 egzemplarzy na sekundę.

Reklama

Także księgarnie Waterstone's informują o magicznym wręcz popycie na najnowszą książkę J.K. Rowling. Rzecznik Waterstone's, Jon Howells mówi, że czegoś takiego nie było jeszcze w historii księgarstwa. Obliczono, że przed 280 księgarniami Waterstone's czekało o północy ćwierć miliona fanów Harry'ego Pottera.

Sieć supermarketów Asda informuje o sprzedaniu 250 tysięcy egzemplarzy książki w ciągu pierwszych dziewięciu godzin. W Tesco było to co najmniej 300 tysięcy w ciągu 12 godzin.

Wydawnictwo Bloomsbury zapowiedziało, że informacje o sprzedaży ostatniego Harry'ego Pottera poda w poniedziałek. Oficjalnie nie wiadomo, w jakim nakładzie wydano tę książkę, ale krążą pogłoski, że musiało to być co najmniej 2,5 miliona egzemplarzy.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: ksiazki | Harry Potter | ksiazka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »