200 domów czy "zakopianka"

Samorządy trzech gmin: Szaflary, Biały Dunajec i Poronin odrzuciły wariant przebudowy "zakopianki" na odcinku Nowy Targ - Poronin, zakładający budowę dwujezdniowej drogi z estakadą w rejonie Poronina, ponieważ wiązałoby się to z koniecznością wyburzenia blisko 200 budynków. Przebudowa "zakopianki" jest jedną z inwestycji ważnych z punktu widzenia organizacji w Polsce EURO 2012.

Wczoraj w Szaflarach k. Nowego Targu z inicjatywy wojewody małopolskiego odbyło się spotkanie dotyczące przebudowy "zakopianki". Uczestniczyli w nim parlamentarzyści, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), samorządów powiatów Nowotarskiego i Tatrzańskiego, miast Nowy Targ i Zakopane, gmin Szaflary, Biały Dunajec, Poronin, Czarny Dunajec, Jabłonka, Lipnica Wielka, Kościelisko i Nowy Targ oraz mieszkańcy Szaflar, Bańskiej Niżnej, Zakopanego, Poronina i Białego Dunajca.

Reklama

Dyrektor oddziału krakowskiego GDDKiA Zbigniew Rapciak zwrócił uwagę, że władze samorządowe i mieszkańcy nie zaakceptowali dotychczas żadnej z kilkunastu przedstawionych im koncepcji przebiegu "zakopianki" na odcinku Nowy Targ-Poronin.

- Każda z koncepcji zakładała dwujezdniową drogę, różniły się tylko nieznacznie przebiegiem, miejscami zjazdów do wsi i układem rond - wszystkie były nie do przyjęcia. Nie uwzględniały naszych propozycji, czyli jednojezdniowej drogi z chodnikami i pasem bezpieczeństwa dla karetek pogotowia, policji oraz straży pożarnej - wyjaśnili przedstawiciele Federacji Komitetów Protestacyjnych Podhala.

Jak powiedział wojewoda małopolski Maciej Klima, inicjator spotkania, koncepcja budowy "zakopianki" jest tworzona już kilkadziesiąt lat.
- Ja jednak odnoszę wrażenie, że tak naprawdę na Podhalu nie ma koncepcji komunikacyjnej. Jest tu reprezentacja grupy ludzi, którym zagraża pozbawienie mienia, trzeba ich wysłuchać i pomóc - powiedział Klima.

Ciąg drogowy Kraków - Zakopane, zwany "zakopianką", ma 94,5 km długości (od węzła autostradowego w Opatkowicach do Zakopanego). W jego skład wchodzi 54,8 km drogi krajowej nr 7 (od Krakowa do skrzyżowania w Rabce Zaborni) oraz 39,7 km drogi krajowej nr 47 od Zaborni do Zakopanego.

Obecnie trwa budowa ekspresowego odcinka "zakopianki" pomiędzy Myślenicami i Lubniem. Po zakończeniu tej inwestycji na trasie Kraków-Zakopane pozostaną jeszcze trzy jednojezdniowe odcinki: Lubień-Chabówka, Rdzawka-Nowy Targ (12,2 km) oraz Nowy Targ- Zakopane (18,4 km). Planuje się, że całość inwestycji zostanie wykonana do 2013 r.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Zakopane | Nowy Targ | Poronin | Zakopianka | Szaflary | Dunajec | targ | Euro 2012
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »