Accor rozpoczął proces sprzedaży całości udziałów w Orbisie

Francuski Accor rozpoczął proces sprzedaży całości swoich udziałów w kapitale zakładowym Orbisu - poinformował Accor w komunikacie prasowym.

Z komunikatu wynika, że Accor skieruje zaproszenie do rozmów o udziałach w Orbisie do wybranych inwestorów.

Z tego powodu został przygotowany raport z wyceny wszystkich hoteli stanowiących własność lub dzierżawionych przez Orbis i jego spółki zależne (tzw. asset heavy). Zgodnie z raportem przygotowanym według metody zdyskontowanych przepływów pieniężnych, całkowita wartość brutto powyższego portfela hoteli wynosi ok. 1,13 mld euro z zastrzeżeniem, że wycena nie uwzględnia kosztów ogólnych działalności hoteli, które wynoszą według wyliczeń Orbisu łącznie ok. 11 mln euro rocznie.

Reklama

Dodatkowo Orbis jest również właścicielem nieruchomości niehotelowych, których łączna wartość została wyceniona na kwotę ok. 50 mln euro.

Accor ma obecnie 86 proc. akcji Orbisu. 10 proc. należy do Nationale Nederlanden OFE, a free float stanowi 4 proc.

Z kolei Orbis poinformował w komunikacie, że podpisał w środę warunkowe porozumienie z Accorem dotyczące sprzedaży działalności serwisowej oraz ustalił zasady długoterminowych umów o zarządzanie, które będą zawarte między stronami i obejmą wszystkie hotele własne i dzierżawione w grupie Orbis.

Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami odnoszącymi się do podziału linii biznesowych i rozpoczęciu negocjacji na zasadzie wyłączności z Accorem, strony podpisały niewiążące porozumienie dotyczące sprzedaży działalności serwisowej.

W ramach prowadzonych analiz Orbis zatrudnił zewnętrznego rzeczoznawcę do wykonania niezależnej wyceny działalności serwisowej, która będzie miała istotne znaczenie w procesie podejmowania decyzji o sprzedaży, a jej wynik (fairness opinion) zostanie opublikowany ok. 24 czerwca. Uzgodniona cena zakupu działalności serwisowej wynosi ok. 1,2 mld zł.

- Przez ostatnie 20 lat Orbis był wspierany przez Accor, naszego partnera strategicznego i akcjonariusza. Dokonując podziału na dwie linie biznesowe i podpisując długoterminowe umowy o zarządzanie, będziemy mogli skapitalizować wartość części serwisowej poprzez jej sprzedaż Accorowi. Zamierzamy skoncentrować całą swoją uwagę na podstawowej działalności Orbisu, tj. na części nieruchomościowej, która znajduje się w naszym DNA - powiedział Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbisu, cytowany w komunikacie.

- Po zakończeniu przekształceń, Orbis, jako gracz na rynku nieruchomości, z portfelem aktywów składającym się z 72 hoteli własnych, będzie przygotowany do wejścia w nowy etap wzrostu, dzieląc wspólną strategię z nowym akcjonariuszem - dodał.

Grupa Hotelowa Orbis jest największą siecią hoteli w Polsce i Europie Wschodniej. Oferuje ponad 21 000 pokoi w ponad 130 obiektach. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

AccorHotels to wiodąca globalna grupa działająca w branży turystycznej i cyfrowy innowator oferujący wyjątkowe doznania w ponad 4600 hotelach, ekskluzywnych ośrodkach wypoczynkowych i rezydencjach, rozsianych w stu krajach na świecie.

Posiadając niezrównany portfel znanych na całym świecie marek hotelarskich, od hoteli luksusowych po ekonomiczne, od ekskluzywnych po marki lifestylowe i o średnim standardzie, AccorHotels dostarcza know-how i doświadczenie zarządcom hoteli od ponad 50 lat.

W uzupełnieniu do podstawowej działalności hotelarskiej, AccorHotels z sukcesem rozwija szeroką gamę usług. Jest światowym liderem wynajmu luksusowych rezydencji, z portfelem ponad 10.000 zapierających dech w piersiach nieruchomości na całym świecie. Grupa jest także aktywna na polu usług concierge, co-workingu, restauracyjnych, eventowych oraz cyfrowych.

Dzięki zaangażowaniu ponad 250.000 pracowników, AccorHotels realizuje swą podstawową misję: sprawienia, by każdy gość czuł się mile widziany. Nasi Goście mogą skorzystać z jednego z najatrakcyjniejszych programów lojalnościowych na świecie - Le Club AccorHotels.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: orbis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »