Agora i Kino Polska TV będą wspólnie starać się o koncesję na kanał filmowy

Agora i Kino Polska TV zawarły umowę inwestycyjną, na podstawie której będą wspólnie ubiegać się o koncesję na kanał filmowy i finansować jego rozwój - poinformowały spółki w komunikacie.

W tym celu Agora ma kupić od Kino Polska TV część akcji spółki Stopklatka, której większościowym akcjonariuszem jest Kino Polska.

Udziały Agory i KPTV w kapitale zakładowym spółki mają być równe, przy czym udział Agory w kapitale ma wynosić co najmniej 41 proc. Warunkiem jest m.in. uzyskanie koncesji przez Stopklatkę do końca grudnia 2014 roku.

"Strony (...) zobowiązały się, że po otrzymaniu przez spółkę koncesji, wspólnie i proporcjonalnie dokapitalizują spółkę w wysokości łącznie nie niższej niż 20 mln zł poprzez objęcie akcji w podwyższonym kapitale zakładowym spółki" - napisano w raporcie.

Reklama

- - - - -

Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2012 roku 0,1 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 8,9 mln zł zysku netto w IV kw. 2011 r. Strata netto okazała się niższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 4,1 mln zł straty w czwartym kwartale.

Zanotowana strata operacyjna okazała się niższa niż oczekiwania analityków, gdyż konsensus zakładał 4,2 mln zł straty EBIT.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w IV kw. 2012 roku 309,6 mln zł wobec 336 mln zł rok wcześniej i były wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 305,4 mln zł.

WAŻNE: Zła wiadomość dla zalegających z abonamentem rtv

Po czterech kwartałach 2012 roku Agora miała 9 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej, 13,1 mln zł straty EBIT oraz 1,14 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej w okresie czterech kwartałów 2012 roku wyniosła 202,9 mln zł (spadek o 20,8 proc.), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 106,8 mln zł (spadek o 18,7 proc.). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 257 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł ponad 36,5 proc.

W okresie I-XII 2012 r. przychody pionu Prasa Bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 27,3 mln zł i obniżyły się o 10,2 proc. przy rynkowym spadku wydatków na ogłoszenia wymiarowe w dziennikach o około 20 proc. Udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o 0,5 pkt proc. do prawie 5 proc., a wynik operacyjny EBIT pionu był pozytywny i wyniósł 2,8 mln zł.

CZYTAJ: Niespodzianka od TVP. Jesienią będą nowe programy!

Przychody segmentu Internet Agory po czterech kwartałach 2012 r. wyniosły 114 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 89,8 mln zł i wzrosły o 8,6 proc. Segment poprawił swój wynik operacyjny EBIT do poziomu 7,4 mln zł, pomimo kosztów związanych ze zwolnieniem grupowym, które obciążyły wynik segmentu w III kw. 2012 r. kwotą 1,2 mln zł. Po wyeliminowaniu tych kosztów wynik EBIT wyniósłby 8,6 mln zł. W grudniu 2012 r. serwisy grupy Gazeta.pl uzyskały zasięg 59,1 proc., co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce wśród polskich portali.

Przychody segmentu Kino po czterech kwartałach 2012 r. wzrosły o 0,6 proc. do 205,1 mln zł. Liczba biletów sprzedanych w kinach Helios wyniosła ponad 7,7 mln sztuk i zmniejszyła się o około 7 proc., głównie w związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej, które wpłynęły na spadek frekwencji w kinach, szczególnie w II kw. 2012 r. Segment odnotował zysk operacyjny na poziomie EBIT w wysokości 6,1 mln zł, a jego EBITDA operacyjna wyniosła 25,8 mln zł.

Przychody grupy AMS wyniosły 162,1 mln zł i zmniejszyły się o 7,4 proc., głównie w wyniku spadku przychodów w II kw. 2012 r. w związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej. Wynik operacyjny EBIT segmentu wyniósł 4,2 mln zł, a EBITDA operacyjna sięgnęła 22,4 mln zł. Udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł blisko 30 proc.

MEDIA: Co z cyfrową telewizją dla milionów Polaków?

W okresie I-XII 2012 r. segment Radio Agory zwiększył przychody o 2,3 proc. do 88,1 mln zł, a jego EBITDA operacyjna wyniosła 5,6 mln zł. Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 8,3 proc.

Przychody segmentu Czasopisma wyniosły 65 mln zł (spadek o 13,7 proc.), a koszty wyniosły 72,7 mln zł. Na wyniki segmentu wpłynął odpis aktualizujący, który obciążył je kwotą 12,4 mln zł i koszt zwolnienia grupowego w wysokości 0,5 mln zł. W rezultacie, w 2012 r. Czasopisma odnotowały stratę operacyjną na poziomie EBIT w wysokości 7,7 mln zł. Gdyby wyeliminować negatywny wpływ odpisu aktualizującego i koszt zwolnienia grupowego, wynik operacyjny EBIT segmentu byłby pozytywny i wyniósłby 5,2 mln zł.

W okresie I-XII 2012 roku koszty operacyjne netto Grupy Agory spadły o 2,6 proc. do 1.151,7 mln zł. W raporcie podano, że oszczędności na kosztach operacyjnych wynikają głównie z ograniczenia wydatków na reprezentację i reklamę (o 29,5 proc.) oraz z niższych niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanych w instrumentach finansowych.

Zatrudnienie etatowe w Grupie Agory na koniec 2012 r. wyniosło 3085 etatów i było niższe niż rok wcześniej o 397 etatów. W raporcie podano, że liczba ta nie uwzględnia osób, którym zostało wręczone wypowiedzenie w ramach zwolnień grupowych, a których stosunek pracy jeszcze nie wygasł.

Agora spodziewa się, że oszczędności z tytułu restrukturyzacji zatrudnienia mogą w 2013 roku wynieść 18 mln zł - podała spółka w raporcie.

W raporcie podano, że 31 stycznia 2013 r. spółka zakończyła proces zwolnień grupowych, w ramach którego wręczono 247 wypowiedzeń umów o pracę. Dodatkowo, w czwartym kwartale 2012 r., w jednej ze spółek zależnych, Agora Poligrafia Sp. z o.o., rozpoczęto zwolnienie grupowe, którego koszty obciążyły wynik Grupy Agora kwotą 0,3 mln zł.

"Spółka szacuje, że oszczędności z tego tytułu, w skali całego roku, mogą wynieść około 18 mln zł" - podano w raporcie.Dodano, że Agora będzie kontynuować restrykcyjną politykę kontroli wszystkich kosztów operacyjnych.

Grupa Agory prognozuje, że w 2013 roku rynek reklamy spadnie o 5-8 proc. Spadki w kluczowym dla spółki segmencie dzienników wyniosą 22-25 proc. - podała Agora w raporcie kwartalnym. Według szacunków spółki 13-16 proc. spadku zanotuje segment czasopism. O 7-10 proc. spadną wydatki na reklamę w telewizji, o 4-7 proc. w radiu i o 3-6 proc. w outdoorze. Rok 2013 na plusie zakończy internet, który zyska 2-5 proc. oraz kino, gdzie spodziewany jest wzrost rzędu 0-3 proc.

Pobierz za darmo program PIT 2012

Grupa Agory prognozuje, że w 2013 roku rynek reklamy spadnie o 5-8 proc. Spadki w kluczowym dla spółki segmencie dzienników wyniosą 22-25 proc. - podała Agora w raporcie kwartalnym.

Według szacunków spółki 13-16 proc. spadku zanotuje segment czasopism. O 7-10 proc. spadną wydatki na reklamę w telewizji, o 4-7 proc. w radiu i o 3-6 proc. w outdoorze. Rok 2013 na plusie zakończy internet, który zyska 2-5 proc. oraz kino, gdzie spodziewany jest wzrost rzędu 0-3 proc.

CZYTAJ: Zamach 24 czy polski odpowiednik Fox News?

PAP
Dowiedz się więcej na temat: spółki | kino polskie | kino | Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »