AliExpress nie będzie wysyłać zamówień do Palestyny. Zmiana od 2022 roku
Chiński gigant zakupów e-commerce Alibaba zapowiedział, że z początkiem 2022 r. platforma AliExpress przestanie obsługiwać klientów z Palestyny. Decyzja wynika z faktu, że służby pocztowe Autonomii Palestyńskiej odmawiają obsługiwania paczek ze słowem "Izrael" w adresie.
Dziennik "the Jerusalem Post" poinformował, że wielu klientów z Palestyny podaje Izrael jako państwo docelowe w adresie przesyłki.
Według kalkulacji Alibaby - tłumaczy dziennik - przychody z zamówień z takich palestyńskich miast jak Jerycho, Ramallah, Hebron i Dżanin, nie były wystarczająco wysokie, by rekompensować wysokie koszty związane z trudną z logistycznego punktu widzenia wysyłką do tych miejsc. Dlatego firma zdecydowała się całkowicie wstrzymać tam swoją działalność.
O tym, że nie będą obsługiwani, Palestyńczycy dowiedzieli się z wiadomości SMS, które w poniedziałek rozesłała do nich Alibaba. Podobne komunikaty mieli otrzymać również palestyńscy klienci chińskiego sklepu odzieżowego Shein.