Allegro pod presją chińskich platform. Konsumenci coraz częściej wybierają Temu

Jak wynika z badania IBRiS, 83 proc. Polaków regularnie odwiedza strony zakupowe chińskich producentów. Shein i Temu przekonują kupujących niższymi cenami i bardziej rozbudowaną ofertą. Zainteresowanych nie zniechęca nawet niższa jakość produktów, którą zauważa ponad połowa zamawiających.

Temu korzystniejsze cenowo niż Allegro. “Największe zagrożenie od lat”

Jak wynika z badania IBRiS, opublikowanego przez Rzeczpospolitą, 73 proc. polskich internautów robi zakupy online przynajmniej raz w miesiącu. Wśród najczęściej wybieranych platform króluje Allegro, z którego korzysta 84 proc. respondentów.  

W ostatnich latach rośnie jednak znaczenie chińskich platform, takich jak AliExpress, Shein i Temu. 83 proc. badanych przyznaje, że odwiedziło przynajmniej jedną z nich, a 41 proc. zrobiło zakupy na Temu. Według konsumentów sprzedawcy z Chin są coraz bardziej widoczni w sieci, a ich oferty są korzystniejsze cenowo.  

Reklama

71 proc. Polaków zauważa oferty Shein i Temu na innych platformach, a 53 proc. przyznaje, że po znalezieniu wybranego produktu na Allegro sprawdza, czy chińska platforma nie oferuje go w niższej cenie. Przeszkodą nie jest nawet gorsza jakość asortymentu, którą zauważa 57% badanych.  

Live shopping podbija e-commerce

Nie bez znaczenia pozostaje również marketing widoczny w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Tik Tok, Instagram. Rośnie znaczenie tzw. live shoppingu, czyli sprzedaży na żywo. 60% ankietowanych uważa, że ta forma sprzedaży będzie się dynamicznie rozwijać, a co piąty użytkownik wierzy, że w najbliższych latach może wyprzedzić tradycyjne oferty Amazon i Allegro. “Polski e-commerce rozwija się dynamicznie, ale tradycyjne platformy sprzedażowe stają dziś przed największym zagrożeniem od lat" - przyznaje Kamil Smogorzewski, dyrektor komunikacji IMRiS.  

Live shopping dotychczas królował za granicą. Według portalu Infor ta forma zakupowa wywodzi się z Chin, gdzie rozwijała się od 2010 roku. Jej dynamiczny rozwój to zasługa influencerów, którzy podczas pandemii COVID-19  tworzyli transmisje na żywo, umożlwiające widzom zdobycie produktów w korzystnych cenach. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Temu | Allegro | zakupy online
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »