Amber Gold pod lupą KNF i UOKiK

Właścicielem OLT Express, firmą Amber Gold, od dawna interesują się Komisja Nadzoru Finansowego i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rzecznik KNF Łukasz Dajnowicz powiedział IAR, że w 2009 roku Komisja skierowała sprawę Amber Gold do prokuratury. Wątpliwości dotyczą ewentualnego prowadzenia przez Amber Gold czynności bankowych, czyli przyjmowania depozytów w celu obciążania ich ryzykiem.

Właścicielem OLT Express, firmą Amber Gold, od dawna interesują się Komisja Nadzoru Finansowego i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rzecznik KNF Łukasz Dajnowicz powiedział IAR, że w 2009 roku Komisja skierowała sprawę Amber Gold do prokuratury. Wątpliwości dotyczą ewentualnego prowadzenia przez Amber Gold czynności bankowych, czyli przyjmowania depozytów w celu obciążania ich ryzykiem.

- Zgodnie z prawem bankowym mogą tak robić banki posiadające licencję KNF, a Amber Gold takiej licencji nie posiada - podkreśla Łukasz Dajnowicz. Działalnością Amber Gold zainteresował się też UOKiK. Rzeczniczka urzędu Małgorzata Cieloch powiedziała, że w sprawie działalności firmy prowadzone jest postępowanie wyjaśniające. Sprawdzane są umowy i regulaminy stosowane przez spółkę, a także reklamy.

UOKiK chce się upewnić, czy Amber Gold nie sugeruje błędnie konsumentom, że oferowane przez firmę produkty inwestycyjne, jak lokaty bankowe, objęte są gwarancjami Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Postępowanie UOKiK-u zakończy się w ciągu kilku dni. Jeśli wątpliwości okażą się zasadne, to przeciwko spółce zostanie wszczęte postępowanie, które może się zakończyć nałożeniem kary finansowej.

Reklama
IAR/PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | Amber Gold | Gold | dajnowicz | KNF | amber
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »