Ambitne plany Allegro. Wejdzie na cztery nowe rynki już w przyszłym roku
Allegro planuje w 2024 roku uruchomić platformy w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji - podała spółka w komunikacie prasowym po publikacji kwartalnych wyników. "Chcemy, by w przyszłym roku o tej porze klienci już z całej Europy Środkowej wybierali prezenty świąteczne na Allegro" - zapowiada prezes.
Segment Allegro International po zakończeniu transformacji i uruchomieniu zapowiadanych platform ma znacząco przyczynić się do wzrostu wskaźnika GMV grupy (ang. gross merchandise value - łączna wartość sprzedanych towarów w danym okresie - red.).
"Oprócz przygotowań do szczytu sezonu zakupowego nasz zespół pracuje nad uruchomieniem naszych platform w Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji w 2024 r., wykorzystując sukces Allegro.cz jako punkt odniesienia" - napisał w komunikacie prasowym prezes Allegro Roy Perticucci. "Chcemy, by w przyszłym roku o tej porze klienci już z całej Europy Środkowej wybierali prezenty świąteczne na Allegro" - dodał.
Allegro już jakiś czas temu weszło rynek czeski - jak podała spółka, trzy miesiące po pełnym uruchomieniu platformy Allegro.cz kluczowi sprzedawcy na tej platformie, czyli MALL i CZC, generują już największy ruch na czeskim rynku e-commerce. Dzięki nowej platformie Allegro poszerzyło zasięg do prawie 50 mln osób, zwiększając liczbę aktywnych kupujących do prawie 800 tys.
Allegro podało rankiem 16 listopada wyniki za III kw. 2023 r. Przychody grupy zwiększyły się w tym okresie o 4,8 proc. do 2,432 mld zł i były powyżej oczekiwań analityków na poziomie 2,427 mld zł. Zysk netto grupy wyniósł 241,7 mln zł wobec przewidywanych przez rynek 208,9 mln zł.
Wspomniany wyżej wskaźnik GMV z działalności w Polsce wzrósł w trzecim kwartale o 10,5 proc. rdr do 13,3 mld zł, znacząco przewyższając dynamikę sprzedaży detalicznej w Polsce. Przychody z działalności w Polsce wzrosły o 19,9 proc. rdr do 1,95 mld zł w trzecim kwartale dzięki rosnącej prowizji od sprzedaży, jak i wzrostowi przychodów z działalności reklamowej o 38 proc. rdr.
"Choć generalnie konsumenci są mniej chętni, by kupować droższe produkty, na Allegro wydali więcej niż rok temu, korzystając z atrakcyjnych cen i zapewnianego przez sprzedawców ogromnego wyboru" - skomentował to prezes Roy Perticucci.
Allegro odnotowało też wzrost liczby aktywnych kupujących na platformie szósty kwartał z rzędu - w III kw. osiągnęła one poziom 14,5 mln.
Spółka podała, że w IV kw. 2023 oczekuje wzrostu GMV z działalności w Polsce w przedziale 9-11 proc. rdr, przy wzroście przychodów o 17-20 proc. rdr. Z kolei w skali całej grupy spodziewany wzrost GMV w okresie październik-grudzień ma wynieść 7-9 proc. rdr. Grupa oczekuje też zmiany przychodów w zakresie od -2 proc. Do +2 proc. rdr.
Na IV kw. Allegro zaplanowało 110-130 mln zł nakładów inwestycyjnych.