Amerykańska sieć handlowa Bed Bath & Beyond złoży wniosek o upadłość

Notowana na nowojorskiej giełdzie sieć sklepów wnętrzarskich Bed Bath & Beyond przygotowuje się do złożenia wniosku o upadłość jeszcze w tym tygodniu. W każdej chwili mogą zostać zamknięte kolejne sklepy, chyba że w ostatniej chwili pojawi się kupiec.

O tym, że jest kiepsko, wiadomo było od dawna. Co najmniej od tragicznego dnia na początku września 2022 roku, kiedy dyrektor finansowy Bed Bath & Beyond Gustavo Arnal, który miał za zadanie restrukturyzację sieci sklepów, popełnił samobójstwo skacząc z 18. piętra wieżowca na Manhattanie. Niedługo wcześniej firma ogłosiła plany zamknięcia 150 sklepów i zwolnienia 20 proc. załogi.

Spółka zamierza złożyć wniosek o upadłość jeszcze w tym tygodniu. Bed Bath & Beyond negocjuje pozyskanie nowych środków, aby móc dalej funkcjonować. Jednym z pożyczkodawców ma być firma Sixth Street, która już zeszłym roku udzieliła sieci sklepów kredytu w wysokości około 375 mln dolarów.

Reklama

Co wiemy na pewno?

Spółka zamyka 87 sklepów Bed Bath & Beyond, pięć sklepów Buybuy BABY oraz sieć drogerii Harmon. W ubiegłym roku zdecydowała się na likwidację 150 placówek. 

Anonimowe źródła twierdzą, że w ostatniej chwili może pojawić się kupiec na sieć, lub na konkretne marki, takie jak Buybuy BABY. Potencjalni nabywcy czasami zwlekają, aż firma złoży wniosek, mając nadzieję na wynegocjowanie bardziej korzystnych warunków transakcji. 

Sieć Bed Bath & Beyond poinformowała w oświadczeniu dla Reutersa, że nadal pracuje ze swoimi doradcami, aby rozważyć wiele ścieżek, ale odmówił komentarza na temat jakichkolwiek planów upadłościowych. Firma wcześniej przyznała, że bada szereg opcji, aby rozwiązać problem spadającej sprzedaży.

Ponad 50 lat tradycji

Spółka powstałą w 1971 roku. Jeszcze w lutym 2022 roku sieć liczyła 953 sklepy. 

Przez lata Bed Bath & Beyond był uważany za ulubione miejsce zakupów dla młodych par i osób planujących powiększenie rodziny. Firma straciła impet, gdy próbowała rozwinąć marki własne. Eksperyment nie wypalił, więc kierownictwo ponownie postawiło na szerzej znanych producentów. Dawni klienci nie powrócili do sklepów tak tłumnie jak oczekiwano, stawiając na zakupy w internecie lub przenosząc się do innych sieci. Piętno na działalności spółki odcisnęła także pandemia koronawirusa. 

Na początku tego miesiąca firma wyraziła wątpliwości co do możliwości kontynuowania działalności i zapowiedziała redukcję zatrudnienia. Spółka Bed Bath & Beyond odnotowała stratę w wysokości około 393 milionów dolarów po tym, jak sprzedaż spadła o 33 proc. w kwartale zakończonym 26 listopada ub.r. Od początku 2022 roku notowania jej akcji spadły o 82 proc.

Oprac. KM

INTERIA.PL/Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: upadłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »