Analitycy: Biedronka szybko nie wejdzie w sprzedaż internetową
Obecnie żadna marka Jeronimo Martins nie posiada kanału sprzedaży internetowej. Jednak według COO Grupy Jeronimo Martins, Pedro Pereira da Silva, prędzej czy później sprzedaż internetowa stanie się jednym z kanałów sprzedaży.
- W przypadku polskiego rynku, obecny jednak niski udział sprzedaży internetowej żywności w całym rynku (0,25 proc. całego rynku w 2014) każe przypuszczać, że stworzenie tego kanału sprzedaży nie nastąpi szybko - uważają analitycy DM PKO BP.
Jak wskazują analitycy, handel żywnością przez internet znajduje się w Polsce we wczesnej fazie rozwoju. Według raportu E-commerce in Europe 2014, sporządzonym przez PostNord, żywność stanowiła 4 proc. produktów kupionych online, a zakupów żywności przez internet dokonało 0,8 mln Polaków. Ze wskaźnikiem 4 proc. Polska znajduje się na poziomie Włoch i krajów Beneluksu, natomiast w Niemczech i Francji odsetek ten wynosi 11 proc., a w Wielkiej Brytanii 27 proc. (...)
Więcej informacji w portalu dlahandlu.pl