Awizo wyślą SMS-em i e-mailem

PAF Operator Pocztowy wprowadził system mobilnego powiadamiania o dostarczonych przesyłkach. Usługa odbywa się za pośrednictwem SMS-ów i e-maili - poinformował operator w piątkowym komunikacie.

PAF Operator Pocztowy wprowadził system mobilnego powiadamiania o dostarczonych przesyłkach. Usługa odbywa się za pośrednictwem SMS-ów i e-maili - poinformował operator w piątkowym komunikacie.

Jak zaznaczyli przedstawiciele PAF, jest to pierwszy na polskim rynku system informowania o dostarczaniu przesyłek pocztowych przy użyciu nowych technologii.

-Nadawca przesyłki otrzymuje informację o doręczonej przesyłce, natomiast adresat, w ten sam sposób, zostaje powiadomiony o możliwości jej odbioru w placówce pocztowej PAF, zanim dostarczy ją listonosz - wyjaśniono w komunikacie.

-Innowacyjność usługi polega na wykorzystaniu najnowszych technologii przepływu informacji, które pozwalają na szybki i bezpośredni kontakt z klientami. W ten sposób PAF ułatwił kontrolę nad przesyłkami i zwiększył ich bezpieczeństwo - dodano.

Przedstawiciele PAF podkreślają, że system ma być odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku usług pocztowych, szczególnie popularnych wśród uczestników handlu internetowego.

-Zależy nam na zaufaniu klientów, dlatego wprowadzamy usługi, które zagwarantują bezpieczeństwo przesyłek. W tym celu stworzyliśmy dla klientów system zarządzania korespondencją, który umożliwia jej pełną kontrolę - powiedział prezes PAF Marek Sadowski.

System ten umożliwia m.in. śledzenie przesyłek, prowadzenie danych statystycznych dotyczących wysyłanej korespondencji czy kontrolowanie ilości wydanych pieniędzy. -Od kiedy wprowadziliśmy system do użytku, liczba reklamacji spadła o 60 proc. - dodał Sadowski.

Pozostali operatorzy pocztowi mają inne sposoby na szybkie i bezpieczne dostarczenie przesyłki.

-Stawiamy na skuteczne doręczenie przesyłki, w taki sposób że nie zostawiamy awizo. W zależności od rodzaju umowy dwa lub trzy razy wracamy do adresata. Jeżeli nie zastaniemy go, to zwracamy przesyłkę do nadawcy, a w raporcie zamieszczamy szczegółową informację dlaczego przesyłka nie została doręczona - poinformowała PAP członek zarządu Polskiej Grupy Pocztowej S.A. Elżbieta Panek.

-Nie jest naszą intencją fatygowanie klienta. U nas adresaci nie muszą chodzić i szukać żadnych placówek. Od samego początku naszej działalności klienci są zawsze powiadomieni co się działo z przesyłkami, ile zostało doręczonych, ile niedoręczonych i z jakiej przyczyny - dodała Panek.

Jej zdaniem, ten system doskonale się sprawdza. Potwierdzać ma to fakt, że od początku działalności firmy, zgłoszono zaledwie kilka reklamacji.

Prezes zarządu spółki InPost Rafał Brzoska poinformował PAP, że firma od grudnia ubiegłego roku umożliwia śledzenie listów poleconych za pośrednictwem internetu.

-Dzięki temu klient w każdej chwili może uzyskać informację na temat statusu swojej przesyłki, bez konieczności oczekiwania na wiadomość od operatora - powiedział Brzoska.

Zdaniem prezesa InPost, komunikacja za pośrednictwem wiadomości SMS i e-mail stanowi dodatkowe źródło informacji ułatwiające kontakt z klientem. Dlatego firma nie wyklucza możliwości skorzystania z tej formy przekazywania danych.

-Prawdopodobne jest zastosowanie przez InPost opcji SMS i e-mail w kontaktach z klientami po wdrożeniu jesienią tego roku nowej, rewolucyjnej usługi - zapowiedział Brzoska.

Reklama
INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »