Azjatycki gigant ruszy ze sprzedażą w Polsce. Zatrudnił menadżerkę z Pepco
Malezyjska sieć Mr. DIY zamierza zadebiutować w Polsce. Według medialnych doniesień pierwszy sklep marki ma ruszyć jeszcze w tym roku. Zarządzać polską gałęzią biznesu będzie menadżerka dotychczas zajmująca się ekspansją na rynki zagraniczne w Pepco.
Wywodząca się z Malezji sieć sklepów z narzędziami i akcesoriami Mr. DIY szykuje się do debiutu w Polsce - podaje portal wiadomoscihandlowe.pl. Jak wynika z nieoficjalnych informacji uzyskanych przez dziennikarzy portalu, pierwszy sklep Mr. DIY ma ruszyć w Polsce jeszcze w 2024 roku.
Jak podają Wiadomości Handlowe, Mr. DIY to sieć sklepów typu "dom i ogród". "Typowy sklep Mr. DIY ma ponad 900 mkw. powierzchni i oferuje 18 tys. produktów" - czytamy na portalu. Oferta sklepów składa się z narzędzi, artykułów gospodarstwa domowego, akcesoriów elektrycznych, produktów wyposażenia wnętrz, akcesoriów samochodowych, artykułów papierniczych i sportowych, zabawek, prezentów, akcesoriów komputerowych i mobilnych, a także biżuterii i kosmetyków. Duża część to produkty taniej marki własnej. Mr. DIY prowadzi także sprzedaż przez internet.
Firma Mr. DIY została założona w 2005 roku przez braci - Tan Yu Yeha i Tan Yu Weia. W Malezji sieć ma ponad tysiąc sklepów. Jest obecna także w Brunei, Filipinach, Indiach, Indonezji, Kambodży, Singapurze i Tajlandii. W 2021 roku zadebiutowała w Turcji, gdzie ma już 78 sklepów, a w 2022 roku w Hiszpanii. Tam Mr. DIY otworzył już 24 placówki. Łącznie na wszystkich rynkach grupa zarządza już ponad 3,4 tys. sklepów. Ambicją malezyjskiej firmy jest stworzenie globalnej marki, stąd intensyfikuje ekspansję w UE.
W rozwoju sieci w Polsce pomoże Magdalena Nazarewicz, która przez dziesięć lat zajmowała się właśnie ekspansją zagraniczną w popularnej w Polsce firmie Pepco. Nazarewicz obejmie funkcję dyrektorki ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mr. DIY - wskazuje portal.
Jesienią 2020 roku grupa Mr. DIY zadebiutowała na malezyjskiej giełdzie. W roku 2022 przychody grupy wyniosły ok. 4 mld ringgitów malezyjskich, czyli równowartość ok. 3,4 mld zł. Zysk netto firmy wyniósł 483 mln ringgitów (ok. 412,7 mln zł).