Bumar-Łabędy może być jedynym producentem wież

Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy w Gliwicach mogą być wyłącznym producentem bezzałogowych wież do kołowych transporterów opancerzonych Hitfist OWS 30 mm, zaprojektowanych przez włoską firmę Oto Melara.

Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy w Gliwicach mogą być wyłącznym producentem bezzałogowych wież do kołowych transporterów opancerzonych Hitfist OWS 30 mm, zaprojektowanych przez włoską firmę Oto Melara.

Porozumienie o współpracy w zakresie produkcji takich wież zostanie podpisane w poniedziałek w Kielcach podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego - poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka Bumaru-Łabędy Ewa Kubisiewicz-Boba.

W Łabędach produkowane są załogowe wieże Hitfist 30 mm do bojowej wersji kołowego transportera opancerzonego Rosomak. Firma dostarczyła już ponad 200 takich wież do Rosomaków, które służą m.in. podczas misji w Afganistanie.

"Realizowana przez nas produkcja wież do KTO Rosomak, posiadane maszyny i odpowiednio wyszkoleni pracownicy to nasze atuty, które pozwoliłyby nam wdrożyć wieże bezzałogowe do produkcji seryjnej w ciągu jednego roku" - powiedział cytowany w przesłanym PAP komunikacie prezes Bumaru-Łabędy Czesław Swoboda.

Reklama

"Nowa wieża ma w 82 proc. podobne podzespoły, co bezpośrednio przekłada się na względy ekonomiczne przedsięwzięcia. Bumar-Łabędy otwiera się na kooperację w kraju i zagranicą zarówno w branży wojskowej, jak i na rynku cywilnym. Chcemy wykorzystywać nasze kompetencje i zdolności produkcyjne także w tym kierunku" - dodał prezes.

Kubisiewicz-Boba wyjaśniła, że zarówno rozpoczęcie produkcji, jak i wielkość zamówienia będzie ostatecznie zależeć od zamówień wojska.

Jak zapewniają przedstawiciele firmy Oto Melara, w przypadku uruchomienia produkcji bezzałogowej wieży Hitfist OWS 30 mm w Polsce, Bumar-Łabędy stanie się jej jedynym producentem, realizującym dostawy nie tylko na rzecz Wojska Polskiego, ale także dla odbiorców zagranicznych - dodała rzeczniczka.

Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy od lipca ubiegłego roku przechodziły gruntowną restrukturyzację zatrudnienia, finansów i majątku. Kłopoty firmy nasiliły się, gdy skończyła się zasadnicza część wartego 380 mln USD kontraktu na dostawę do Malezji czołgów PT-91M, będących światową wizytówką firmy.

Jak podaje Kubisiewicz-Boba, zakład jako pierwszy w Grupie Bumar zakończył proces restrukturyzacji. Na zbliżających się targach w Kielcach firma zaprezentuje się w nowej roli - lidera powstającej w Grupie Bumar Dywizji Bumar-Ląd. Ma się ona skupić na dostawach sprzętu dla wojsk lądowych.

Wystawa w Kielcach będzie pierwszą okazją do zaprezentowania oferty Dywizji, która poza Hitfist i Hitfist OWS zaprezentuje po raz pierwszy Polską Platformę Bojową XXI wieku. Łabędy będą prezentować również swoje możliwości jako Centrum Serwisowe Czołgów, zarówno własnej produkcji, jak i zagranicznych.

W tym roku zamówienia remontowe i modernizacyjne z MON w Bumarze-Łabędy przekroczyły 55 mln zł brutto. Docelowo w Łabędach zakłada się również uruchomienie nowoczesnego centrum obsługowo-naprawczego wież rodziny Hitfist.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Bumar Sp. z o.o. | kara więzienia | Kielce | wiezien | wiezienie | Łabędy | firmy | wiezienia | więź
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »