Carrefour, Tesco, Isana - rzecz o markach własnych

Marki własne szturmem wkraczają na rynek i przestają kojarzyć się z niedrogimi produktami niskiej jakości. Wręcz przeciwnie - coraz częściej okazują się korzystnym dla konsumentów kompromisem, są bowiem tańszymi alternatywami dla uznanych brandów. Które z marek własnych najbardziej przypadły do gustu Polakom?

Marki własne szturmem wkraczają na rynek i przestają kojarzyć się z niedrogimi produktami niskiej jakości. Wręcz przeciwnie - coraz częściej okazują się korzystnym dla konsumentów kompromisem, są bowiem    tańszymi alternatywami dla uznanych brandów. Które z marek własnych najbardziej przypadły do gustu Polakom?

Private labels powstają na zamówienie dużych sieci handlowych, jednak wytwarzane są najczęściej przez producentów, którzy sygnują swoje produkty markami, funkcjonującymi w świadomości konsumentów jako te uznane, sprawdzone i kojarzone z najwyższą jakością. Przykładowo - Magnetic to marka własna sklepu Biedronka, która pod tą nazwą sprzedaje wyroby firmy Wawel oraz Jutrzenka, soki Melly to z kolei produkty wytwarzane przez tę samą firmę, co soki Hortex.

Reklama

Towary oferowane pod marką własną nie odbiegają więc jakością od tych "markowych" - często są wręcz identyczne pod względem składu. Różnią się jedynie opakowaniem i oczywiście ceną. Jej obniżenie nie odbywa się kosztem jakości, a związane jest z brakiem konieczności wprowadzania działań promocyjnych i organizowania kanałów dystrybucji.

Najpopularniejsze marki własne - Carrefour, Tesco, Pilos, Isana

Z badań przeprowadzonych przez SW Research jasno wynika, że marki własne nie mogą być już postrzegane jako mniej ważni "ubodzy krewni". Stanowią integralny i szybko rozwijający się segment rynku detalicznego. Aż 64 proc. Polaków w ciągu ostatniego roku sięgnęło bowiem po produkty marki Tesco, 61 proc. kupiło towary sygnowane marką Carrefour, 34 proc. - marki Pilos (private label sieci Lidl) i 34 proc. - marki Isana (privale label Rossmanna). Jedynie 5 proc. respondentów zadeklarowało, że nie kupiło żadnego produktu sygnowanego marką własną.

Konsekwencje

Nadal duża część marek własnych to masowe produkty skierowane do konsumentów, najbardziej ceniących niskie ceny. Czynnik ekonomiczny pozostaje jednak w większości przypadków kwestią decydującą o tym, po jakie konkretnie produkty sięgają konsumenci. Stąd też sieci handlowe wprowadzają marki własne do kolejnych kategorii handlowych, starając się stworzyć jak najszerszą i najbardziej kompleksową ofertę. Coraz częściej też marki własne zajmują najlepiej wyeksponowane miejsce na sklepowej półce.

Dowiedz się więcej na temat: marki | Marek | Carrefour
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »