Chiński sąd odrzucił protest firmy Hermes

Wyrokiem sądu chińskiemu producentowi zezwolono na używanie znaku towarowego firmy Hermes. Jest to kolejny przypadek (po aferze iPad) rejestracji znaku, należącego do znanej marki światowej.

Jak informują chińskie portale internetowe, sąd odrzucił sprzeciw francuskiej firmy Hermes wobec orzeczenia Chińskiego Urzędu Ochrony Znaków Towarowych, w sprawie używania jej znaku towarowego przez chińskiego producenta odzieży.

Hermes w 1977 zarejestrował na terenie Chin swój znak towarowy "HERMES" i logo firmy w wersji międzynarodowej. W 1995 Dalizhiyi Co. zgłosiła swój projekt chińskiego tłumaczenia imienia Hermes - "AIMASHI". Firma Hermes przez niedopatrzenie nie zrobiła tego wcześniej.

Czytaj raport specjalny serwisu Biznes INTERIA.PL "Emerytury: Musimy dłużej pracować?"

Reklama

W 1997 roku Hermes wystąpił do Dalizhiyi Co. z żądaniem zaprzestania używania ich znaku towarowego, ale nie odniosło to żadnego skutku. Wobec tego francuska firma wystąpiła na drogę sądową. W 2011 roku sąd uznał rację spółki chińskiej i zezwolił na dalsze korzystanie z nazwy "AIMASHI". W odpowiedzi na protest, złożony w 2009 roku do chińskiego Urzędu Ochrony Znaków Towarowych, w 2011 Hermes otrzymał decyzję identyczną jak w sądzie.

Decyzję o odrzuceniu odwołania od wyroku z 2011 sąd uzasadnił następująco: sprawa używania nazwy "AIMASHI" została nagłośniona przez media Hong Kongu, ale na terenie Chin znana była tylko nielicznym fachowcom z branży. Szkodliwość tego czynu jest zatem znikoma. Ponadto nie ma wyraźnych dowodów celowego oszustwa ze strony Dalizhiyi Co." - uznał sąd.

Pobierz: program do rozliczeń PIT

Obecna afera, związana z prawami autorskimi do znaków towarowych, jest kolejnym przypadkiem rejestracji znanych zagranicznych nazw produktów przez firmy chińskie. Pierwszą głośną sprawą było zastrzeżenie nazwy iPad przez chińską firmę. Apple zwrócił sie do sądu chińskiego i w pierwszej instancji sprawę przegrał. Do dziś spór nie został rozstrzygnięty, a w wielu prowincjach chińskich nadal obowiązuje zakaz sprzedaży iPadów.

Biznes INTERIA.PL jest już na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | chińskie | znak towarowy | sady | iPad | firmy | chiński | akcja protestacyjna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »