Reklama

Chmura Krajowa: z lekarzem skonsultujesz się bez wychodzenia z domu

Chmura Krajowa na zlecenie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia opracowała rozwiązanie, dzięki któremu pacjenci mogą korzystać z konsultacji wideo udzielanych przez lekarzy bez wychodzenia z domu. Usługa jest dostępna na platformie Teleporada. Projekt skierowano do osób, które obawiają się, że mogą być zakażone koronawirusem.

- Epidemia koronawirusa pokazała, jak potrzebne jest rozwijanie elektronicznych usług w ochronie zdrowia. W sytuacji gdy powinniśmy ograniczać do minimum kontakty międzyludzkie, zdalny dostęp do porady lekarskiej jest kluczowym elementem budowania bezpieczeństwa zdrowotnego Polaków - powiedział Janusz Cieszyński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

Jak dodał: - Chcemy, aby z e-zdrowia mógł korzystać każdy medyk i dlatego ruszyliśmy z Platformą Teleporada, która wymaga od lekarza lub pielęgniarki jedynie komputera z dostępem do Internetu. Poprawimy dzięki temu dostęp do opieki zdrowotnej i pokażemy, jak może wyglądać współpraca sektora publicznego z prywatnym na rzecz realizacji ważnych celów społecznych.

Reklama

Teleporada to rozwiązanie, które umożliwia zarówno pacjentowi jak i lekarzowi kontakt za pomocą wideorozmowy, bez konieczności osobistej wizyty w gabinecie lekarskim. Usługa opracowana przez inżynierów Chmury Krajowej pozwala na połączenie dowolnego, zarejestrowanego przez internetowy formularz pacjenta, z pracownikiem medycznym, który udziela konsultacji. Platforma pozwala na  rejestrację pacjentów, powiadamianie ich przez e-mail i SMS o kolejnych etapach procesu oraz samo udzielanie konsultacji. W ramach pilotażu pierwsi pacjenci skorzystali z systemu dwa tygodnie od rozpoczęcia prac projektowych. Sami specjaliści z Chmury Krajowej przygotowali system Teleporada, pracując całkowicie zdalnie.

W celu sprawnego uruchomienia Teleporad Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia przeprowadziło w trybie on-line szkolenia z procesu obsługi platformy skierowane do tych pracowników medycznych, którzy będą zainteresowani udzielaniem wideo konsultacji. Powstał także zespół, który za pośrednictwem kontaktu telefonicznego oraz mailowego na bieżąco udziela odpowiedzi na wpływające ze strony użytkowników pytania lub wątpliwości. - Stale pracujemy nad rozwojem kolejnych funkcji systemu tak, aby coraz pełniej odpowiadał na potrzeby zarówno pracowników medycznych, pacjentów, jak i systemu ochrony zdrowia - powiedział Michał Potoczek, prezes Operatora Chmury Krajowej.

Oprócz możliwości prowadzenia wideo konsultacji system został wyposażony w szereg narzędzi, które pozwalają na analizę zanonimizowanych danych i raportowanie wyników na potrzeby systemu ochrony zdrowia. Teleporada zapewnia generowanie raportów analitycznych, które umożliwiają śledzenie kolejki oczekujących, danych o czasie oczekiwania i czasie obsługi pacjentów, jak również o liczbie zalogowanych w systemie pracowników medycznych oraz czasie i liczbie udzielonych przez nich konsultacji. Dla celów analitycznych system może także generować dane na temat rozkładu zgłoszeń z przypisaniem ich lokalizacji do mapy. Funkcja to może być w przyszłości pomocna m.in. przy wczesnym wykrywaniu kolejnych ognisk choroby.

d.p.

Dowiedz się więcej na temat: Chmura Krajowa | Ministerstwo Zdrowia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »