Co pożera polskie marki?

"Rzeczpospolita" pisze, że za kilka lat z rynku mogą zniknąć nazwy takie jak Telekomunikacja Polska, Era czy POP. Światowe koncerny bez żalu rezygnują bowiem z niepasujących do ich strategii marek.

Netia, która kupiła Tele2 Polska razem z bazą ponad 700 tysięcy klientów, chętnie przejmie użytkowników tej firmy, ale marki już nie. Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii tłumaczy, że oszczędności na promowaniu tylko jednego brandu wyniosą 10 mln zł rocznie. Tymczasem wartość marki Tele2 można oszacować nawet na 90 milionów złotych. Z kolei Grupa France Telecom szacuje oszczędności na unifikacji swoich licznych marek na 200 milionów euro. Ofiarą tych oszczędności może paść marka Telekomunikacji Polskiej, warta około 2,5 miliarda złotych. Zastąpienie jej globalną marką Orange było sygnalizowane już w 2007 roku, ale operator się wycofał. Oficjalnie utrzymuje, że żadnych decyzji jeszcze nie ma. Możliwe, że pod markę Orange przejdzie większość usług grupy, w tym dostęp do Internetu i usługi dla biznesu, a Telekomunikacja Polska będzie obejmować tylko detaliczne usługi głosowe.

Reklama

Więcej w "Rzeczpospolitej"

INTERIA.PL/Rzeczpospolita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »