Cofix - właściciel izraelskiej sieci sklepów wszedł na polski rynek i buduje sieć kawiarni. Firma ma już cztery placówki w Warszawie
Globalny plan marki Cofix to 5000 punktów do 2025 roku. W Polsce na ten rok operator zaplanował uruchomienie 25 lokali. Firma jest właścicielem sklepów i sieci kawiarni i właśnie ten drugi koncept planuje rozwijać na polskim rynku. Większościowym udziałowcem firmy jest izraelski gigant supermarketów Rami Levy - napisały wiadomoscihandlowe.pl.
Pierwszy lokal sieci Cofix ruszył w czerwcu przy ulicy Świętokrzyskiej w Warszawie, a od sierpnia działa również kawiarnia przy ulicy Jana Pawła II. Najnowszy punkt został otwarty 16 grudnia w warszawskiej Galerii Wileńskiej. - W 2020 roku zakładaliśmy otwarcie 25 lokalizacji, jednak pandemia zweryfikowała nasze plany. Teraz wszystkie nasze kawiarnie są lokalami własnymi. Znajdują się pod szyldem Cofix Global - tłumaczy Natalia Nowińska przedstawicielka sieci Cofix. W tym roku firma chce zrealizować plany z ubiegłego roku i otworzyć 25 nowych kawiarni.
Marka powstała w Izraelu, gdzie posiada około 150 lokali. Kolejne kawiarnie znajdują się w Rosji i są tam czwartą pod względem wielkości siecią. Zlokalizowane są głównie w Moskwie i Petersburgu i jest ich około 190.
- Teraz prowadzimy ekspansję w Białorusi, gdzie mamy 9 kawiarni oraz w Brazylii, skąd planujemy dalszy rozwój na Amerykę południową. Pracujemy też nad otwarciem pierwszego lokalu w Chinach i na Tajwanie. Niedawno otworzyła się też nasza pierwsza kawiarnia w Kazachstanie - dodaje Natalia Nowińska.
Właścicielem sieci Cofix i Super Cofix jest Avi Katz, który ma dość unikalną filozofię zarządzania swoim biznesem, o której pisze tak: "Cofix udowodnił, że możemy zmienić światowy porządek w branży kawowej i planujemy to zrobić jeszcze raz w branży sklepów spożywczych. Można osiągnąć mniejszy zysk na produkcie, sprzedać więcej, być uczciwym wobec konsumenta, a na koniec osiągnąć zysk i dalej rosnąć. Byliśmy bardzo podekscytowani entuzjazmem wiodących producentów w Izraelu oraz ich kreatywnością i gotowością do spotkania się z nami w połowie drogi i dostosowania dużej różnorodności opakowań do koncepcji sieci sklepów Cofix. Nie ma wątpliwości, że wsparcie, które otrzymaliśmy od tych producentów, wraz ze wsparciem publicznym - wzmacnia nas i zachęca do dalszych działań ".
Kawiarnie są różne, od maleńkich lokali szybkiej obsługi, takich jak na Jana Pawła II 38, który ma niespełna 39 m kw., po dużo bardziej przestronne z większą liczbą miejsc siedzących, czego dobrym przykładem jest lokal przy ulicy Świętokrzyskiej 16. Sieć Cofix posiada również wyspy w galeriach handlowych.
Obecnie sieć poszukuje lokalizacji pod kolejne kawiarnie i rozgląda się za potencjalnymi franczyzobiorcami.
W styczniu 2018 roku izraelski gigant supermarketów Rami Levy kupił 20 procent udziałów Cofix. Umowa obejmowała także dwuletnią opcję zwiększenia udziałów Levy do 50,01 proc., Stało się tak już w lipcu 2018 roku, czyniąc go większościowym udziałowcem firmy. W styczniu 2020 roku Levy przejął poprzez Cofix sieć sklepów ze słodyczami Little Switzerland.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Na izraelskim portalu Globes.co znaleźliśmy informacje świadczące o tym, że Rami Levy ma ogromny apetyt biznesowy znacznie wykraczający poza rodzimą branżę spożywczą.