Coraz większa widownia TVN
TVN zyskuje coraz większą widownię, przede wszystkim w dużych miastach, gdzie rynek reklamowy jest najbardziej dochodowy.
TVN ma największy udział w przychodach grupy ITI. Dział telewizyjny razem z producenckim zarobiły w ub.r. 22 mln USD.
W ub.r. grupa ITI poniosła 11,9 mln USD strat, gdyż zainwestowała znaczne kwoty w swoją działalność, m.in. zakup licencji i uruchomienie kanału TVN 24. Rok wcześniej holding miał ponad 143 mln USD zysku, gdyż sprzedał część udziałów w stacji TVN.
W ub.r skonsolidowane przychody grupy wyniosły 134,4 mln USD. Z tytułu działalności telewizyjno-producenckiej (poza kanałami telewizyjnymi, w skład grupy wchodzi również ITI Film Studios i połowa udziałów w Endemol-Neovision - producenta m.in. Big Brothera) przychody zwiększyły się o 14 proc., do 118,7 mln USD. Największy udział w przychodach grupy miała telewizja TVN. W 2001 r. należało do tej stacji 18 proc. widowni w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców), natomiast do TVP 1 - 22,4 proc., do TVP 2 - 17 proc., a do Polsatu - 16,1 proc.
W I kwartale br. udział TVN w tym segmencie rynku telewizyjnego wyniósł 17 proc.
ITI spodziewa się, że prospekt emisyjny zostanie zatwierdzony przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd na początku maja, by jego publikacja była możliwa w drugiej połowie miesiąca. Nie wiadomo, kiedy dokładnie nastąpi debiut giełdowy na warszawskim parkiecie (ITI jest już notowana na giełdzie w Luksemburgu), ale akceptacja KPWiG umożliwi go do końca tego roku. Według wcześniejszych wypowiedzi przedstawicieli holdingu, termin debiutu będzie uzależniony od koniunktury giełdowej. Według nieoficjalnych informacji, wartość emisji miałaby sięgnąć 200 mln USD. Około połowa tej puli nie trafi bezpośrednio do inwestorów, lecz zostanie przeznaczona na wykup obligacji zamiennych na akcje.