Cyfrowe tłumacze z Krakowa podwoiły sprzedaż w ostatnim roku

Spółka Vasco Electronics z Krakowa produkująca tłumacze elektroniczne podwoiła sprzedaż w okresie pandemii i osiągnęła rekordowe wyniki. 50 tys. sprzedanych urządzeń, trzy nowe sklepy w Hiszpanii, na Węgrzech i we Włoszech oraz biura handlowe w Japonii i Portugalii. Z polskich urządzeń korzysta biznes, turyści, uczelnie, a także służby cywilne, ratownicze i mundurowe. Z uwzględnieniem pandemicznych obostrzeń, 5 stycznia, ruszyły prestiżowe targi elektroniki użytkowej CES 2022 w Las Vegas, gdzie zaprezentuje się Vasco Translator M3. Tłumacze wspomagają organizacje humanitarne i pomocowe wspierane przez krakowską firmę

Termin "kryzys" w języku chińskim pisze się za pomocą dwóch znaków - pierwszy oznacza "zagrożenie", drugi tłumaczyć można jako "szansę". Choć kryzys spowodowany pandemią COVID-19 przywołał wiele zagrożeń w życiu społecznym i gospodarczym, dla działającej na rynku translatorów elektronicznych Vasco Electronics okazał się niespodziewaną szansą. Pomimo licznych wyzwań związanych z kolejnymi falami pandemii w 2021 roku, spółka rozwijała swoje produkty i rozbudowywała sieć sprzedaży. 

- Co ciekawe, mniejsza mobilność społeczeństw nie wpłynęła negatywnie na sprzedaż. Analizy wskazujące na wykorzystywanie tłumaczy w dużej mierze do pracy, w placówkach zdrowia, na uczelniach itp., znalazły swoje potwierdzenie w zamówieniach od firm i instytucji państwowych - tłumaczy Maciej Góralski, CEO Vasco Electronics - W odniesieniu do czasów sprzed pandemii, sprzedaż wzrosła dwukrotnie osiągając rekordowe 50 tys. szt. urządzeń. 

Reklama

W 2021 roku firma otworzyła trzy oficjalne sklepy - w Barcelonie, Budapeszcie i Rzymie oraz 2 biura handlowe - w japońskim Tokio i portugalskiej Bradze. Śladem jednostek policji w Stanach Zjednoczonych i Francji, w minionym roku dużą pulę urządzeń zakupiły, m.in. brytyjskie MSW oraz rodzima rządowa Agencja Rezerw Materiałowych. 

Największymi rynkami sprzedaży dla Vasco Electronics są Europa i Ameryka Północna. Główni konkurenci to producenci z Azji, gdzie Vasco buduje swoją pozycję, m.in. przez udział w targach elektroniki w Hong Kongu i Tokio. Ze względu na pandemię wydarzenia te odbywają się tylko online. Największym sukcesem w 2021 okazało się pojawienie na popularnej w Japonii platformie crowdfundingowej - Makuake. W ciągu 6 tygodni firma zebrała, zamiast planowanych 200 tysięcy, prawie 26 milionów jenów, co dało wynik lepszy o 12 814 proc. od zakładanego, pozyskała 889 wspierających i sprzedała 970 urządzeń Vasco Translator M3. 

Częścią planu budowania rozpoznawalności Vasco Electronics jest obecność na międzynarodowych targach technologicznych. W 2021 roku produkty firmy były dostępne dla uczestników Mobile World Congress w Barcelonie i targów Gitex w Dubaju. Kolejny rok firma rozpocznie udziałem w CES w Las Vegas, największych na świecie targach elektroniki oraz nowych technologii, które rozpoczynają się 5 stycznia 2022 roku. Udział w tak wielu prestiżowych wydarzeniach jest możliwy, między innymi dzięki udziałowi w programie Go-To-Brand ogłoszonym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w celu promowania innowacyjnych firm na arenie międzynarodowej. 

Produkty Vasco Electronics są dostrzegane przez klientów i branżę nie tylko z racji ich funkcjonalności, ale też designu. Świadczą o tym nagrody w najbardziej prestiżowych plebiscytach w kategorii wzornictwa przemysłowego - Red Dot Design Award, nazywanej czasem "Oskarem designu" oraz New York Product Design, przyznane w 2021 roku. 

Przy takim tempie rozwoju, mimo początkowych obaw związanych z pandemią, firma nie tylko uniknęła zwolnień, ale zwiększyła zatrudnienie o 30 procent, zatrudniając w tej chwili ponad 130 osób. Nowi pracownicy wzmocnili, m.in. dział badawczo-rozwojowy, czego efektem było rozszerzenie możliwości translatorów o tłumaczenie mowy o 20 nowych języków. Najnowsze translatory Vasco obsługują ponad 70 języków wykorzystując 6 silników tłumaczeniowych, a dzięki wbudowanej karcie SIM z bezpłatnym i nielimitowanym dostępem do Internetu można z nich korzystać w blisko 200 krajach. 

- Pod kątem zatrudnienia, jako organizacja zdaliśmy egzamin na piątkę. Nie tylko nie byliśmy zmuszeni do redukcji etatów, czemu niestety musiało stawić czoła wiele firm, ale wręcz przeciwnie, firma rozwija się tak dynamicznie, że stale poszukiwaliśmy i wciąż poszukujemy nowych osób do pracy - przekonuje Maciej Góralski. - Wiem, że ludzie to nasz największy i najważniejszy kapitał. To właśnie dzięki wszystkim zespołom, ściśle ze sobą współpracującym i równie zaangażowanym, oraz płaskiej i niehierarchicznej strukturze możemy tworzyć rozwiązania dla naszych klientów i zadbać o ich najwyższą jakość. 

Vasco Electronics nie tylko wspiera i rozwija własny zespół, ale też udziela wsparcia organizacjom, niosącym na całym świecie pomoc humanitarną i medyczną ludziom znajdującym się w sytuacjach kryzysowych. Firma przekazała swoje urządzenia, m.in. Minority Right Group, Fundacji Ocalenie, Medykom na Granicy. Finansowo wspomaga działalność Polskiej Misji Medycznej, z którą w 2022 roku planuje zacieśnić współpracę. Kolejny rok działalności Vasco Electronics upłynie pod znakiem dalszego rozwoju produktów, aby jeszcze lepiej dopasować je do potrzeb klientów z całego świata. W 2022 roku firma planuje zdobyć nowe rynki w Belgii, Holandii, Irlandii, Kanadzie i Katarze. Firma podpisała też umowę na wynajem powierzchni w biurowcu V.Offices w Krakowie - najbardziej ekologicznym w Polsce i drugim na świecie według certyfikacji BREEAM, czyli systemu oceny ukierunkowanego na kwestię zrównoważonego budownictwa. 

- - - - - 

Vasco Electronics to firma o międzynarodowym zasięgu, która powstała w 2008 roku w Krakowie. Zajmuje się projektowaniem, programowaniem i produkcją rozwiązań technologiczno-informatycznych dla urządzeń mobilnych, w tym tłumaczy mowy i asystentów podróży. Oferuje produkty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i sektora B2B. Z urządzeń Vasco Electronics korzystają osoby podróżujące za granicę turystycznie, zarobkowo i służbowo, kierowcy oraz przedsiębiorcy. Firma współpracuje także np. z muzeami, urzędami, uczelniami oraz służbami cywilnymi, ratowniczymi i mundurowymi. Firma posiada kilkanaście zagranicznych przedstawicielstw handlowych, prowadzi sprzedaż w większości krajów europejskich, USA, Kanadzie, na Bliskim Wschodzie oraz w Azji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nowe technologie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »