Cyfrowy Polsat startuje z TV mobilną; usługa ma być rentowna za 3-5 lat
Cyfrowy Polsat, który na bazie umowy ze swoją spółką Info-TV-FM uruchamia od 4 czerwca usługi cyfrowej telewizji mobilnej, liczy na to, że w ciągu 3-5 lat usługa stanie się rentowna. Info-TV-FM podpisała też umowę na świadczenie usług telewizji mobilnej z Polkomtelem - poinformował prezes Cyfrowego Polsatu i Info-TV-FM, Dominik Libicki.
- To, kiedy usługa zbilansuje się, będzie zależało od tego, ilu operatorów w to wejdzie, ale zakładamy, że w średnim terminie, czyli 3-5 lat, ta usługa będzie rentowna - powiedział na konferencji prasowej Libicki, który jest też prezesem Info-TV-FM.
- Największy potencjał tej usługi będzie w roku, gdy dokona się zmiana telewizji analogowej na cyfrową, czyli teoretycznie w roku 2013 - dodał.
Info-TV-FM jako spółka, która posiada licencję, chce oferować hurtowo usługę telewizji mobilnej wszystkim innym operatorom telekomunikacyjnym na rynku, którzy podpiszą umowę. Na razie oprócz Cyfrowego Polsatu, umowa została podpisana z Polkomtelem, który, podobnie jak Cyfrowy Polsat, należy do Zygmunta Solorza-Żaka.
- Prowadzimy rozmowy ze wszystkimi operatorami telekomunikacyjnymi na rynku, czyli mobilnymi, stacjonarnymi i kablowymi. Osobiście odbyłem dwie rundy rozmów ze wszystkimi operatorami i nikt nie powiedział, że produkt się nie podoba i że nie chce nad nim pracować - powiedział Libicki.
Telewizja mobilna w technologii DVB-T może być odbierana na smartfonach, tabletach, laptopach oraz tradycyjnych odbiornikach telewizyjnych. W ramach tej usługi dostępnych będzie osiem kodowanych kanałów telewizyjnych oraz 12 radiowych, a także do 20 kanałów niekodowanych nadawanych w ramach cyfrowej telewizji naziemnej.
Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL
Usługa telewizji mobilnej jest świadczona w ramach multipleksu dedykowanego mobilnej naziemnej telewizji cyfrowej, na częstotliwościach posiadanych przez Info-TV-FM. Dostęp do telewizji mobilnej Cyfrowego Polsatu będzie możliwy w 31 największych polskich miastach, a jej zasięgiem będzie objętych ok. 15 mln osób.
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi