Czarny Piątek - powszechne, głębokie rozczarowanie

Według Związku Handlu Detalicznego (NRF) w USA, sprzedaż w ostatni tzw. Czarny Piątek (dzień Po Święcie Dziękczynienia) była rok do roku niższa aż o 11 procent.

Przeciętny klient wydał 380,95 dolarów (1272,37 złotych) - rok do roku mniej o 6,4 proc. Licząc łącznie wydatki klientów w czasie ostatniego, długiego weekendu wyniosły 50,9 mld dolarów (170 mld złotych).

Spadek wydatków w weekend okraszony Czarnym Piątkiem jest zauważalny porównując z poprzednim rokiem, gdyż handel do wyprzedaży przystępuje już niekiedy znacznie wcześniej (tak było np. w wielkich sieciach Wal-Mart, Target, Macy's). Wielki wpływ ma także handel online, który odbywa się w każdy dzień tygodnia i przez całą dobę. Aż takiego spadku się jednak nie spodziewano w sytuacji, gdy amerykańska gospodarka ma dobre wyniki (zanualizowany wzrost w III kwartale po korekcie w górę wyniósł 3,9 proc.) i tanieje paliwo...

Reklama

Krzysztof Mrówka

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wyprzedaże | Czarny piatek | piatek | Black Friday
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »