"Czarny piątek": Rekordowe zakupy w Stanach Zjednoczonych

Pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia uznawany jest za początek sezonu zakupów przed świętami Bożego Narodzenia. W tym roku był to najprawdopodobniej dzień rekordowy, i to pod wieloma względami.

Tegoroczny "Czarny piątek" (Black Friday) w USA był rekordowy pod względem zakupów przez internet.

By zdobyć klientów, w tym dniu sieci handlowe wprowadzają największe promocje. To dla sektora handlowego i producentów okazja do poprawy wyników sprzedaży.

W tym roku tłumy w sklepach były nieco mniejsze niż zazwyczaj - ocenia agencja EFE. Jednak już w czwartek padł z okazji "Czarnego piątku" rekord sprzedaży przez internet; wydano ponad 1,7 mld dolarów, czyli o 25 proc. więcej niż w ubiegłym roku - wynika z danych zbieranych w czasie rzeczywistym przez Adobe Digital Index. Duży wzrost wykazały jak dotąd zwłaszcza transakcje przez telefony komórkowe; stanowiły one 22 proc. wszystkich zakupów, a w 2014 roku - 14 proc.

Reklama

Tradycyjnie w Stanach Zjednoczonych czwartkowy Dzień Dziękczynienia spędza się w rodzinie, a w piątki wyrusza się na poszukiwanie okazji w sklepach. Widać jednak, że zwyczaj ten od kilku lat się zmienia - pisze EFE. Jeszcze przed południem w czwartek Amerykanie wydali ok. 500 mln dolarów - o 100 mln więcej niż o tej samej godzinie rok wcześniej.

Najpopularniejszymi produktami były tradycyjnie urządzenia elektroniczne i zabawki, kupowane z myślą o nadchodzących świętach Bożego Narodzenia.

Choć nie ma jeszcze oficjalnych danych, ośrodek badań rynku Forrester szacował, że w sumie w tym roku Amerykanie wydadzą z okazji "Czarnego piątku" ok. 95,5 mld dolarów - o 11 proc. więcej niż w zeszłym roku.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: rekordowe | Czarny piatek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »