Czas na promocję polskich produktów!
W obliczu ostrej konkurencji, jaka czeka polskie firmy po wejściu do Unii Europejskiej, czas pomyśleć o tym, jak najlepiej się zareklamować.
Okazuje się nawet, że niektórzy już zaczynają dbać o promocję polskich towarów. Fundacja "Teraz Polska" zorganizowała po świętach w sieci Tesco na terenie Wielkiej Brytanii promocję produktów ze swoim godłem.
W angielskich sklepach Tesco wprowadzenie polskich produktów ma być połączone z degustacją bądź prezentacją. Mają to być głównie produkty spożywcze oraz sprzęt AGD. Po zakończeniu okresu testowego raport w sprawie jakości i odbioru towarów zostanie udostępniony brytyjskim konsumentom. Będzie on również przesłany na ręce polskich producentów.
Jeśli będzie pomyślny, zapoczątkuje to rozmowy na temat szczegółów technicznych kontraktu: przede wszystkim towary muszą być produkowane w ilości wystarczającej do zaopatrzenia wszystkich 760 supermarketów Tesco funkcjonujących w wielkiej Brytanii. To właśnie w nich zakupy robi 14 milionów Brytyjczyków.
O tym, że "reklama i promocja to dźwignia handlu" dobrze wiedzą Niemcy. U naszych zachodnich sąsiadów, którzy walczą z dużą konkurencją ze strony innych krajów Unii Europejskiej, w walce o rynek wyspecjalizowali się przedsiębiorcy rolni. Klienci poszukują tam przede wszystkim produktów ekologicznych, które jeśli już pokazują się w sklepach, to są drogie.
Promowanie takich towarów wspiera niemiecki rząd. Od ponad półtora roku każdy niemiecki producent działający ekologicznie dostaje markę "Bio". Dzięki temu klienci w sklepach od razu widzą, że mają do czynienia ze zdrowym i niemieckim produktem.
Jednak - jak twierdzi berliński korespondent - polskie produkty są dużo smaczniejsze, nawet od tych ekologicznych produkowanych w Niemczech. Niestety, żywność z Polski za zachodnią granicą można kupić jedynie w sklepach polonijnych. Korzystają z nich także Niemcy, ale tylko ci, którzy już poznali tę żywność.
W promowaniu polskich produktów w Niemczech będzie musiał pomóc rząd. Jest to o tyle ważne, że polskie produkty spożywcze mają po prostu sporą szansę na powodzenie.