Reklama

Czerwiec udany dla branży centrów handlowych

Odwiedzalność centrów handlowych w czerwcu była najwyższa w tym roku i wyższa niż o tej samej porze rok temu. Do odrobienia strat sprzed pandemii nadal jednak jeszcze trochę brakuje.

Dane zebrane z systemów kamer liczących klientów z dokładnością do 98 proc. pokazują, że odwiedzalność galerii handlowych w czerwcu osiągnęła 112 proc. wyniku sprzed roku oraz 81 proc. w porównaniu do przedpandemicznego czerwca 2019 roku. 

Jednocześnie w czerwcu galerie handlowe odwiedziło o 5 proc. klientów więcej niż w maju, co daje najlepszy wynik odwiedzalności od początku 2021 r. - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych.

Z analizy PRCH wynika, że klienci chętnie wybierali się na zakupy w weekend. W soboty ruch w galeriach był wyższy średnio o jedną czwartą niż w pozostałe dni handlowe tygodnia. Zdaniem przedstawicieli branży wzmożony ruch w galeriach może wynikać również z przygotowań do sezonu wakacyjnych urlopów.

Reklama

Najlepszym dniem dla handlowców okazała się sobota 12 czerwca - wtedy w ciągu jednej doby każdą galerię odwiedziło średnio ponad 16 tys. klientów, czyli 13 proc. więcej niż w analogicznym dniu 2019 roku. Najniższe rezultaty odwiedzalności odnotowywane są wciąż w niedziele, z uwagi na obowiązujący zakaz handlu. Według PRCH dobrym krokiem ku odbudowie wyniszczonej przez lockdowny branży byłoby powrócenie do handlu 7 dni w tygodniu. Jak wskazują przedstawiciele centrów handlowych, pozwoliłoby to na stopniowe odrabianie strat najemców oraz rozłożenie ruchu w galeriach, co pomogłoby zachować odpowiednie odległości między klientami, a tym samym jeszcze bardziej zwiększyłoby poziom bezpieczeństwa w galeriach.

Liderem odbudowy odwiedzalności od początku pandemii są średniej wielkości nieruchomości (20-39 tys. mkw.). W czerwcu osiągnęły o 11 punktów procentowych wyższe wyniki niż galerie o największej powierzchni (powyżej 60 tys. mkw.) w zestawieniu z danymi za 2019 rok.

Najwięcej klientów, w porównaniu z danymi sprzed pandemii, w analizowanym okresie zaobserwowano w centralnej i północno-zachodniej części kraju. Różnice pomiędzy poszczególnymi regionami są jednak minimalne, nie przekraczają 4 punktów procentowych.

Odwiedzalność galerii handlowych w pandemii przekłada się również na sprzedaż. Wyniki za maj 2020 pokazują, że konwersja wzrosła o jedną dziesiątą rok do roku, dlatego PRCH liczy na jej wysoki wynik także w czerwcu.

Dominika Pietrzyk

Dowiedz się więcej na temat: galeria handlowa | sklepy | centrum handlowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »