"Der Spiegel": Adidas wystawia na sprzedaż markę Reebok

Jak poinformował portal tygodnika "Der Spiegel", Adidas chce rozstać się ze swoją amerykańską spółką zależną Reebok, ponieważ 15 lat po przejęciu drugiemu co do wielkości producentowi sprzętu sportowego na świecie nie udało się rozwinąć marki.

Adidas zapowiada rozpoczęcie formalnego procesu sprzedaży.

W przyszłości Adidas chce całkowicie skoncentrować się na swojej marce. Koncern doszedł do wniosku, że "Reebok i Adidas mogą znacznie lepiej wykorzystać swój potencjał wzrostu niezależnie od siebie" - wyjaśnił dyrektor zarządzający Adidasa Kasper Rorsted. 

Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!

Według niego najważniejsze jest to, że kurs akcji Adidasa prawie nie zareagował na informacje o rozstaniu z Reebokiem.

Firma Adidas, która chce 10 marca przedstawić kierunek swego rozwoju do 2025 roku, przejęła spółkę Reebok w 2006 roku.

Reklama

Słynne niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obuwie i odzież sportową, powstało w 1924 roku jako "Fabryka obuwia sportowego braci Dasslerów" - założyli je bracia Adolf i Rudolf Dassler. Nazwę Adidas i logo z trzema paskami jako znak towarowy firmy Adolf Dassler zarejestrował w 1949 roku; drugi z braci założył firmę Puma. 

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Adidas | reebok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »