"Der Spiegel": Adidas wystawia na sprzedaż markę Reebok
Jak poinformował portal tygodnika "Der Spiegel", Adidas chce rozstać się ze swoją amerykańską spółką zależną Reebok, ponieważ 15 lat po przejęciu drugiemu co do wielkości producentowi sprzętu sportowego na świecie nie udało się rozwinąć marki.
Adidas zapowiada rozpoczęcie formalnego procesu sprzedaży.
W przyszłości Adidas chce całkowicie skoncentrować się na swojej marce. Koncern doszedł do wniosku, że "Reebok i Adidas mogą znacznie lepiej wykorzystać swój potencjał wzrostu niezależnie od siebie" - wyjaśnił dyrektor zarządzający Adidasa Kasper Rorsted.
Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!
Według niego najważniejsze jest to, że kurs akcji Adidasa prawie nie zareagował na informacje o rozstaniu z Reebokiem.
Firma Adidas, która chce 10 marca przedstawić kierunek swego rozwoju do 2025 roku, przejęła spółkę Reebok w 2006 roku.
Słynne niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obuwie i odzież sportową, powstało w 1924 roku jako "Fabryka obuwia sportowego braci Dasslerów" - założyli je bracia Adolf i Rudolf Dassler. Nazwę Adidas i logo z trzema paskami jako znak towarowy firmy Adolf Dassler zarejestrował w 1949 roku; drugi z braci założył firmę Puma.