Discopolowy kanał premium

Nie jesteśmy Niemcami. Kodujemy wszystko na potęgę. Czy kodowanie kanału z muzyką disco polo nie jest jednak pewną przesadą? Moim zdaniem tak, bo Disco Polo Music już na samym wstępie kładzie sobie kłody pod nogi. Pokonać niekodowany na satelicie i dostępny drogą naziemną Polo TV nie będzie łatwo. Najwyraźniej Polsat uznał, że lepiej stworzyć coś w rodzaju discopolowego kanału premium. Premium, bo jak rozumiem oczekuje opłat za oferowanie tego kanału od operatorów kablowych i nc+. Tylko czy nie lepiej na początku dać się poznać widzom?

Niekodowanych kanałów muzycznych na Hot Birdzie 13E nie brakuje. Po polsku nadają Polo TV, Eska TV, Power TV, 4fun.tv, RBL tv, TV Disco, Stars TV, Vox Music TV. Kodowane są polskie wersje MTV, VH-1 i Viva, które z muzyką mają coraz mniej wspólnego i... discopolowy kanał Polsatu.

Zaskakująca decyzja, bo Disco Polo Music wchodzi na rynek dawno już zagospodarowany przez Polo TV. Aby odebrać widzów konkurentowi, nowy kanał przynajmniej przez jakiś czas powinien być FTA. Taki krok pozwoliłby na wyrobienie marki nowemu graczowi.

Niewiele osób pamięta, ale w 2001 roku TVN24 zaczynał od emisji niekodowanej z analogowego Hot Birda. Dopiero po 11 września tegoż roku trafił do wszystkich platform cyfrowych i operatorów kablowych. Początkowo operatorzy nie wierzyli w powodzenie tego projektu i nie chcieli słono płacić za newsowy kanał.

Reklama

Za discopolowy kanał operatorzy nie muszą płacić, bo mają za darmo Polo TV. Tylko, że Polsat to Polsat. Jako duży koncern medialny znajdzie sposób, żeby ich skłonić do tego płacenia. W nc+ mamy przecież Polsat Film HD, Polsat Romans, Polsat Cafe i Polsat Play. Disco Polo Music, P Music i Polsat Film 2 wydają się kwestią czasu.

Dlaczego? Bo Polsat potrafi tak utargować, żeby konkurencja wzięła te kanały i płaciła za nie. Elementem negocjacji może być na przykład dodanie systemu kodowania konkurencji do jednego lub kilku kanałów na transponderze Cyfrowego Polsatu. Chociażby Polsat News HD. Platforma nc+ zyska nowe kanały lub zaoszczędzi, a grupa Polsatu poprawi wyniki finansowe. Będzie mogła się pochwalić w raporcie finansowym, że kolejny produkt - niezależnie od oceny jego jakości - zarabia na siebie. Sprytne.

Autor: Daniel Gadomski

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: disco | telewizja | "Disco Polo"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »