Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej? Kluczowe pytanie kampanii medialnej Polski Wschodniej

Rusza kampania promocyjna Polski Wschodniej. Makroregion Polska Wschodnia, obejmujący 5 województw: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie, to nowe, atrakcyjne z punktu widzenia potencjalnych inwestorów, tereny położone w Unii Europejskiej.

W celu zwiększenia zainteresowania inwestorów zagranicznych, przyspieszenia tempa rozwoju społeczno - gospodarczego oraz rozwoju turystyki biznesowej w Makroregionie, ustanowiony został Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. Program realizowany jest przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych od dwóch lat w ramach działania 1.4 Programu Operacyjnego. Na realizację projektu PAIiIZ otrzymała 86 mln zł, które wyda do 2015 roku na działania promujące m.in. strategiczne w Polsce Wschodniej sektory.

Główne założenia Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej obejmują: zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Makroregionu, zainteresowanie polskich firm inwestycjami w Polsce Wschodniej, pobudzenie eksportu produktów oraz usług z Polski Wschodniej, a także rozwój turystyki biznesowej. Główne kierunki działań promocyjnych to państwa Unii Europejskiej, USA, Rosja, Chiny, Korea, Indie, kraje Zatoki Perskiej. Sektory strategiczne Polski Wschodniej: spożywczy, drzewny i meblarski, BPO, jachtowy, lotniczy, chemiczny, maszynowy, OZE, turystyka biznesowa.

Reklama

Dotychczas, w ciągu dwóch lat trwania projektu, zorganizowano 81 imprez o charakterze wystawienniczo-promocyjnym (głównie targi i misje wyjazdowe), których skutkiem jest zrealizowanie 100 kontraktów i realizowanie następnych. W wyniku działań Programu, od roku 2009 ulokowano w Polsce Wschodniej 21 inwestycji, dzięki którym powstało 3500 nowych miejsc pracy.

Działania promocyjne poskutkowały także wzrostem świadomości inwestorów, zmianą postrzegania Makroregionu - wzrósł odsetek respondentów kojarzących Polskę Wschodnią z makroregionem gospodarczym. Zaobserwowano niewielki wzrost odsetek osób postrzegających Polskę Wschodnią jako atrakcyjne miejsce do prowadzenia biznesu (z 27% do 29%), zaś wyraźny - osób uważających Makroregion za zdecydowanie atrakcyjne miejsce dla inwestycji (z 4% do 14%). Za atrakcyjny uważa go 29 % badanych.

Kolejnym działaniem marketingowym podjętym przez PAIiIZ, oprócz działań z zakresu promocji bezpośredniej, przygotowania publikacji i materiałów promocyjnych, jest rozpoczęcie międzynarodowej kampanii medialnej Polski Wschodniej zachęcającej do rozpoczęcia działalności biznesowej w Makroregionie. Kampania medialna skierowana jest przede wszystkim do szefów koncernów międzynarodowych, liderów opinii i międzynarodowych firm konsultingowych obsługujących inwestorów zagranicznych.

W ramach konkursu na opracowanie strategii kampanii promocyjnej Polski Wschodniej wpłynęło 11 wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursiue. Sąd Konkursowy ocenił 6 prac oznaczonych tajnym kodem i wybrał propozycję firmy Demo Effective Launching, której oferta uzyskała najwyższą możliwą średnią ocenę. Całkowity koszt przygotowania kreacji, planu i harmonogramu realizacji kampanii to 298 000 zł brutto.

Jacek Sadowski, który wraz z zespołem był autorem strategii i kreacji spotów, z Agencji Demo Effective Launching, która wygrała konkurs: Stworzyliśmy kampanię, która miała zwrócić uwagę na Region Polski Wschodniej i na adres strony internetowej: www.whyeasternpoland.eu, na której będzie można zapoznać się z pełną ofertą Polski Wschodniej. Aby tak się stało musieliśmy powiedzieć o Makroregionie inaczej niż wszyscy - każdy kraj, każdy region chwali się pięknymi pejzażami, nowoczesną infrastrukturą, znanymi w świecie sportowcami, artystami, politykami. My postanowiliśmy zwrócić się bezpośrednio do potencjalnego inwestora tak, aby zaczął myśleć o Polsce Wschodniej jako okazji i nowym terenie inwestycyjnym w Unii Europejskiej. Co jest wyjątkowego w naszych spotach? Formuła, minimum treści, emocje.

Twórcy spotu zadają potencjalnemu inwestorowi jedno pytanie, wypowiadane ustami jego dziecka, teścia i psychoanalityka: A Ty co powiesz swojemu dziecku kiedy zapyta: Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej? Pytanie ma sugerować wyjątkową okazję, szansę na dobry deal, na rozwój firmy, na zdobycie nowych rynków - mówi Sadowski - Zadane w ten sposób pozostawia pozytywny wydźwięk: jeszcze nie jest za późno, jeszcze możesz to zrobić. Jeszcze możesz zyskać inwestując w Polsce Wschodniej.

Spot został nakręcony w ciągu dwóch dni zdjęciowych, przy udziale ekipy studia TPS. Nad spotem pracowała ekipa złożona z 35 osób. Za kamerą stanął reżyser i operator Mariusz Palej, za scenografię była odpowiedzialna Elwira Pluta.

Kolejny film, "Makroregion", również opracowany przez firmę Demo Effective Launching i wyprodukowany przez studio TPS, w składzie operatorsko-reżyserskim: Tomasz Matuszczak i Kuba Kijowski, został nakręcony w ciągu ośmiu dni zdjęciowych, z udziałem 200 osób. Zdjęcia odbyły się m.in.: w Bieszczadach, Zamościu, Lublinie, Mielcu, Białymstoku oraz na Mazurach. Filmowano m.in. w fabryce helikopterów w Mielcu, fabryce mebli BRW, a także w tartaku i stoczni jachtowej. Na uwagę zasługuje fakt, że w ujęciach wykorzystujących samochód Leopard produkowany w Mielcu, wziął udział sam prezes firmy Leopard Automobil Robert Owcarz, który okazał się utalentowanym aktorem. Ekipa przejechała ponad 2500 km - dokumentując i realizując film.

Tomasz Pijanowski, producent spotów: Chcieliśmy podziękować twórcom, całej ekipie oraz przedstawicielom samorządów i fabryk, w których odbyły się zdjęcia. Dużym wsparciem i pomocą była dla nas współpraca z agencją Demo Effective Launching. Do efektu końcowego w dużej mierze przyczyniła się również PAIiIZ, która była nie tylko naszym klientem, ale również partnerem.

Studio TPS do przetargu na realizację zamówienia wystartowało wraz z 6. innymi studiami filmowymi, które złożyły oferty o wartości od 756 434,00 brutto do kwoty 2 320 837,00 brutto. Propozycja studia TPS była najbardziej korzystna pod względem finansowym.

Spoty reklamowe wykorzystane w kampanii Polski Wschodniej są inteligentne, lekkie, wzbudzają zainteresowanie widzów, bawią, a nawet zaskakują. Ponadto są nowatorskie i bardzo różnią się od spotów zachęcających do inwestycji, emitowanych dotychczas w mediach międzynarodowych. W tym przypadku konwencja 'teasera' jest skutecznym impulsem wzbudzającym ciekawość i chęć sprawdzenia, co kryje się za tak zwracającym uwagę przekazem. Jestem przekonana, że osoby, które zobaczą spot, same będą chciały dowiedzieć się więcej o Polsce Wschodniej. - powiedziała Nina Kowalewska-Motlik, prezes New Communications.

W ramach kampanii do tej pory powstały: dwa filmy reklamowe o długości 30 sekund (w wersjach polskiej i angielskiej), jeden 15 sekundowy, dwa 8 sekundowe (do internetu) oraz jeden 120 sekundowy.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Polska Wschodnia | warmińsko - mazurskie | kampania | wschodnia | Polska | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »