Reklama

Domeny dla kreatywnych

Większość internautów poszukujących treści w sieci, wykorzystuje do tego celu wyszukiwarki. Czy to oznacza, że nadchodzą czarne dni dla domen internetowych?

Reklama

"Przykro nam, podana domena została już zarejestrowana" - to komunikat, który otrzymują osoby poszukujące popularnych końcówek.

- Zdobycie atrakcyjnej domeny na rynku pierwotnym graniczy niemal z cudem. Na całym świecie zarejestrowano już ponad 290 milionów domen - wyjaśnia Michał Trziszka z serwisu Cal.pl.

Przedsiębiorcy szczególnie upodobali sobie rozszerzenia .com - ponad 100 milionów rejestracji.

Ale poszukiwaczom atrakcyjnych rozszerzeń mogą zarzucić sieci na rynku wtórnym. Należy jednak mieć na uwadze, że to obszar zarezerwowany głównie dla klientów z wypchanym portfelem. Ceny niektórych rozszerzeń przyprawiają o zawrót głowy. Żeby zostać właścicielem fund.com trzeba zapłacić 9,999,950 dolarów, zaś shop.com- 3,500,000 dolarów.

W Polsce stawki są niższe, aczkolwiek tak popularne adresy jak opony .pl cz urlopy.pl poszły pod młotek za odpowiednio 1mln oraz 600 tysięcy złotych. Kogo stać na takie wydatki?

(Nie) potrzebne domeny?

Wielu internautów rozpoczyna swoją podróż w sieci od białej strony z napisem Google. Czy zatem warto zaprzątać sobie głowę poszukiwaniem domen?

-Chwytliwa nazwa domeny spełnia ważną rolę podczas promocji serwisu internetowego. Klienci łatwo zapamiętują nośny adres. Niektóre firmy bagatelizują znaczenie domen internetowych, tymczasem w dzisiejszych czasach spełniają one taka samą rolę jak adres korespondencyjny czy spis telefonów.

Domena to taki internetowy drogowskaz - wyjaśnia Michał Trziszka. Nie można też zbytnio przeceniać roli wyszukiwarek. Wpisanie w okienko poszukiwanego słowa, nie zawsze gwarantuje otrzymanie satysfakcjonującej odpowiedzi. Internauta zamiast potrzebnych informacji zostaje przekierowany na strony zawierające treści sponsorowane bądź porównujące ceny produktów.

Gdzie szukać domen?

Na pierwszy rzut oka proces związany z rejestracją i wyborem domeny wydaje się być tak samo banalny jak zakup papieru do drukarki. Nie wymaga on żadnej tajemnej wiedzy, należy jedynie pamiętać o opłacaniu rocznego abonamentu. Ale Michał Trziszka uważa inaczej.

- W sytuacji, kiedy mamy do czynienia z deficytem domen, młode firmy czy też startupy poszukujące odpowiednich rozszerzeń muszą wykazać się dużą kreatywnością. Jest to możliwe, bowiem cały czas pojawiają się nowe, interesujące rozszerzenia. Połączenie ich z nazwą przedsiębiorstwa przynosi nadspodziewane efekty a tym samym doskonałą promocję w sieci - wyjaśnia analityk Michał Trziszka.

W podobnym tonie wypowiada się Dariusz Kowalski, Lider Zespołu Produktowego home.pl.

- Dobry adres internetowy jest łatwy w zapamiętaniu. Domena internetowa jest tak samo ważna, jak adres do korespondencji i numery telefonów kontaktowych. Pod starannie wybraną domeną udostępnimy serwis internetowy, a nasi pracownicy będą mogli posługiwać się łatwym do zapamiętania i jednoznacznie identyfikującym firmę adresem e-mailowym. Należy pamiętać, że domena to także skrzynki mailowe, które służą do bieżącej komunikacji z klientami. - wyjaśnia Dariusz Kowalski.

Jedną z takich opcji jest adres z końcówką .eu. Jak do tej pory na takie rozwiązanie zdecydowało się niemal 4 miliony podmiotów z Unii Europejskiej.

Najchętniej "europejskim znaczkiem" chwalą się Niemcy (1,12 mln rejestracji), a w dalszej kolejności Holandia ( 0,50 mln) oraz Francja (0,34 mln). Polska z liczbą ponad 270 tys. domen plasuje się na piątym miejscu.

Dlaczego warto pomyśleć o rozszerzeniu .eu?

Unia Europejska liczy ponad pół miliarda obywateli, każdy z nich może stać się potencjalnym klientem bądź kontrahentem. Ponadto właściciele europejskich firm docierają za pomocą jednego adresu do internautów zamieszkujących obszar UE. To korzystna opcja dla przedsiębiorstw posiadających odziały w państwach unijnych.

Domeny tylko dla odważnych?

Tradycjonaliści stawiają na znane i ogólnie przyjęte końcówki. Niemniej w cennikach usługodawców pojawią się nowe pozycje, zawierające nietypowe rozszerzenia typu: art, .bar, .club, .casino, .moda, .fitness, .ink, .marketing, .media, .pizza, .studio itp.

Część użytkowników sieci nie przywykło jeszcze do tego, że domena może mieć długie, niestandardowe rozszerzenie.

Warto zarejestrować domenę.eu!

Posiadanie odpowiedniej końcówki bar w przypadku placówki gastronomicznej, niesie bardzo czytelną informację o charakterze prowadzonej działalności. - To jeden z powodów, dla których warto zainteresować się domenami branżowymi, ale nie jedyny.

- W tej grupie domen stosunkowo łatwo znaleźć atrakcyjne nazwy. To zachęca potencjalnych nabywców. Młode firmy coraz chętniej sięgają po oryginalne domeny. Stają się modne w pewnych kręgach i zainteresowanie nimi będzie rosło - przewiduje Michał Trziszka

Poszukiwanie domen wcale nie musi być monotonnym zajęciem. Co więcej, to czynność, która otwiera ogromne możliwości przed kreatywni marketerami.

Dowiedz się więcej na temat: domeny | domena | domeny .xxx | strony pornograficzne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »