Domowe weki zmniejszają zyski firm przetwórczych

Ponad połowa Polaków, zamiast kupować gotowe przetwory w sklepie, przygotowuje je samodzielnie. Jesteśmy wierni rodzinnej tradycji, a może nie mamy zaufania do producentów żywności?

Ponad połowa Polaków, zamiast kupować gotowe przetwory w sklepie, przygotowuje je samodzielnie. Jesteśmy wierni rodzinnej tradycji, a może nie mamy zaufania do producentów żywności?

Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji, Provident Polska; o wynikach badania Barometr Providenta nt. przygotowywania przetworów

48 proc. Polaków przygotowuje przetwory, ponieważ pragnie żyć zdrowo. - Coraz więcej z nas chce mieć pewność, że wie, co je. Samodzielnie przygotowane przetwory dają nam taką możliwość. Sami decydujemy o proporcjach używanych składników i jesteśmy pewni, że do słoików nie trafiają żadne sztuczne konserwanty - zauważa Karolina Łuczak, kierownik ds. komunikacji z firmy Provident Polska.

Reklama

Nie jest to jednak jedyny powód samodzielnego robienia przetworów. Choć najbardziej liczy się dla nas kontynuowanie rodzinnej tradycji (59 proc.), niebagatelną rolę odgrywa także oszczędność (38 proc.). - Przetwory przygotowujemy z plonów zebranych z własnego pola lub własnej działki (61 proc.). Nie chcemy, by warzywa i owoce, do których mamy dostęp, się zmarnowały - mówi Przemysław Kasza, ekspert ds. badań rynkowych z firmy Provident Polska.

Przetwory najczęściej robią mieszkańcy wsi (65 proc.). W dużych miastach jest to znacznie rzadsze (35 proc.). Warto zauważyć, że na przygotowywanie przetworów bardzo często decydują się członkowie gospodarstw domowych składających się z minimum czterech osób. Co ciekawe, 27 proc. badanych chętnie dzieli się przetworami z dalszą rodziną oraz znajomymi.

Ci, którzy nie przygotowują przetworów, zazwyczaj uzasadniają to brakiem czasu i umiejętności (43 proc.). 38 proc. badanych twierdzi, że tańsze i tak samo smaczne produkty są w stanie kupić w sklepach. 17 proc. brakuje natomiast miejsca, gdzie mogliby przechowywać weki.

Przemysław Kasza, ekspert ds. badań rynkowych, Provident Polska; o wynikach badania Barometr Providenta nt. przygotowywania przetworów

infoWire.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »