Dubajska czekolada stała się hitem. Trzeba zapłacić za nią fortunę
Nietypowy trend w mediach społecznościowych rozgrzał... rynek czekolady. Specyficzny rodzaj czekolady stał się hitem na Instagramie oraz TikToku, a niemiecka hurtownia nie jest w stanie sprostać popytowi na jeden z elementów przysmaku. "Dubajska czekolada" przetasowała rynek, a klienci gotowi są płacić nawet kilkaset euro za tabliczkę. Kluczowym składnikiem jest pistacja.
Czekolada z pistacjami stała się hitem sieci. Świat oszalał na punkcie "dubajskiej czekolady", a wszystko za sprawą trendu na Instagramie oraz platformie TikTok. O co dokładnie chodzi?
Dubajska czekolada stała się swoistym świętym Graalem wśród konsumentów. Cena za jedną tabliczkę dochodzi do 15 euro, ale z racji trudnej dostępności na portalu e-bay ceny produktu dochodzą do nawet kilkuset euro. Jak przekazuje portal wiadomoscihandlowe.pl, niemiecka firma JM Posner produkująca kluczowy składnik popularnej czekolady otrzymuje nawet propozycje zapłaty wyższej ceny w ramach przekupstwa.
Oryginalna czekolada z Dubaju to tabliczka nadziana kremem pistacjowym. Ważne jest jednak, aby jego konsystencja była chrupka. Pierwsza tabliczka powstała w 2021 r. i była dziełem Fix Dessert Chocolatier i sprzedawana była właśnie w największym mieście Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Czekolada stała się hitem w mediach społecznościowych, a to doprowadziło do zamieszania na rynku.
Krem pistacjowy stosowany w dubajskiej czekoladzie wytwarzany jest przez niemiecką hurtownię JM Posner. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, tygodniowa produkcja kluczowego składnika popularnej czekolady wzrosła 10-krotnie.
Przed internetowym boomem na dubajską czekoladę niemiecka fabryka produkowała 600 kg kremu pistacjowego tygodniowo. Po lawinowym zwiększeniu zapotrzebowania, zakład zwiększył produkcję do sześciu ton tygodniowo, a to nadal zbyt mało, aby sprostać popytowi.
JM Posner przyznał, iż zmuszeni zostali do racjonalizowania sprzedaży internetowej kremu pistacjowego stosowanego w popularnej czekoladzie. Zaowocowało to pojawieniem się prób przekupstwa i oferowaniem wyższych cen w zamian za możliwość kupna składnika produkowanego z pistacji z Sycylii.