Duże tempo wzrostu sprzedaży wody
Świat coraz bardziej kocha wodę w butelkach, a Polska wyróżnia się tempem wzrostu jej sprzedaży - donosi "Puls Biznesu".
W tym roku po raz pierwszy światowa sprzedaż wody butelkowanej przebije sprzedaż napojów gazowanych, choć obie będą rosły - ogłosiła firma badawcza Canadean.
- Spożycie wody w Azji i Europie Zachodniej już przewyższa spożycie napojów gazowanych, a w tym roku dołączy do tego grona również Europa Wschodnia - mówi Fiona Baillie, analityk Canadean.
Pod tym względem jesteśmy zdecydowanie w zachodniej części kontynentu. W zeszłym roku kupiliśmy 2,2 mld litrów napojów z bąbelkami i prawie 3,4 mld litrów wody.
Mimo to - inaczej niż na Zachodzie - dynamika sprzedaży w Polsce tej drugiej ma nie zwalniać. W 2018 r. woda pod względem spożycia ma przebić piwo - obecnie najpopularniejszy z napojów.
Na rynku debiutują kolejni gracze, niekoniecznie wyspecjalizowani w produkcji wody. Zdaniem Bogdana Szladewskiego - wiceprezesa firmy Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producenta Staropolanki oraz Wielkiej Pieniawy, w tej części napojowego rynku jest już bardzo ciasno i nie ma miejsca dla nowych marek.