Reklama

Duże tempo wzrostu sprzedaży wody

Świat coraz bardziej kocha wodę w butelkach, a Polska wyróżnia się tempem wzrostu jej sprzedaży - donosi "Puls Biznesu".

W tym roku po raz pierwszy światowa sprzedaż wody butelkowanej przebije sprzedaż napojów gazowanych, choć obie będą rosły - ogłosiła firma badawcza Canadean.

Reklama

- Spożycie wody w Azji i Europie Zachodniej już przewyższa spożycie napojów gazowanych, a w tym roku dołączy do tego grona również Europa Wschodnia - mówi Fiona Baillie, analityk Canadean.

Pod tym względem jesteśmy zdecydowanie w zachodniej części kontynentu. W zeszłym roku kupiliśmy 2,2 mld litrów napojów z bąbelkami i prawie 3,4 mld litrów wody.

Mimo to - inaczej niż na Zachodzie - dynamika sprzedaży w Polsce tej drugiej ma nie zwalniać. W 2018 r. woda pod względem spożycia ma przebić piwo - obecnie najpopularniejszy z napojów.

Na rynku debiutują kolejni gracze, niekoniecznie wyspecjalizowani w produkcji wody. Zdaniem Bogdana Szladewskiego - wiceprezesa firmy Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producenta Staropolanki oraz Wielkiej Pieniawy, w tej części napojowego rynku jest już bardzo ciasno i nie ma miejsca dla nowych marek.

Dowiedz się więcej na temat: tempo | woda mineralna | napoje

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »