Reklama

Eko Holding spodziewa się poprawy

- Eko Holding po wynikach I kw. spodziewa się, że cały 2011 rok wypadnie dla grupy lepiej niż 2010 r. Grupa prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy w sprawie akwizycji w obszarze detalicznym i dystrybucji drogeryjnej.

Eko Holding liczy, że od początku II półrocza będzie konsolidować wyniki Rovity. Grupa podtrzymuje plan zwiększenia do 300 liczby sklepów Eko do końca bieżącego roku - poinformował Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding.

Reklama

"Zakładam, że ten rok powinien być lepszy dla naszej grupy niż miniony, ale jest jeszcze za wcześnie, aby powiedzieć o ile. Wyniki pierwszego kwartału pokazały pewną tendencję, która powinna być utrzymana w kolejnych okresach. Pierwszy kwartał pokazał, że nasz model biznesu sprawdził się" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Gradecki.

W I kw. 2011 r. zysk netto grupy Eko Holding wzrósł do 5,56 mln zł z 4 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny zwiększył się do 7,85 mln zł z 7,05 mln zł, a przychody grupy wzrosły do 334,8 mln zł z 296,9 mln zł.

Grupa Eko Holding szacuje, że w kwietniu 2011 r. jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o około 20 proc. r/r. W segmencie detalicznym wzrost przychodów grupy w kwietniu szacowany jest na blisko 24 proc., z czego 7 proc. to tzw. wzrost like for like, czyli wynikający z działalności podmiotów będących w strukturach grupy w kwietniu 2010 r.

"Pierwszy kwartał pokazał siłę naszego segmentu detalicznego oraz wskazuje na zatrzymanie niekorzystnych tendencji w segmencie dystrybucji artykułów chemiczno - kosmetycznych, z którymi zmagaliśmy się w drugiej połowie 2010 roku" - powiedział prezes.

W marcu Eko Holding podpisał przedwstępne warunkowe umowy zakupu 77,32 proc. udziałów w kapitale akcyjnym notowanej na rynku NewConnect spółki Rovita za blisko 11,6 mln zł. W ramach umów nabytych zostanie łącznie 10.000.000 akcji serii A imiennych i uprzywilejowanych oraz 544.529 akcji zwykłych na okaziciela o wartości nominalnej 1 zł.

Rovita zajmuje się dystrybucją artykułów spożywczych, a przez spółkę zależną prowadzi działalność detaliczną w ośmiu sklepach ogólnospożywczych. Spółka działa na obszarze południowo-wschodniej Polski. Posiada dwa magazyny o łącznej powierzchni ponad 10 tys. m. kw. oraz magazyny typu cross-dock o powierzchni ponad 2 tys. m.kw. i magazyn cash&carry o powierzchni 800 m kw.

"Obecnie prowadzone jest postępowanie w UOKiK oraz prowadzimy due-diligence. Postępowanie w UOKiK uważam za formalność, więc dalsze decyzje będą zależały od wyniku due-diligence. Wierzę, że będziemy mogli zacząć konsolidować Rovitę od początku drugiego półrocza. Rozpoczęcie konsolidacji wyników tej spółki mogłoby dodać w tym roku około 130 mln zł do naszych przychodów" - powiedział Gradecki.

Eko-Holding prowadzi też rozmowy w sprawie przejęć z innymi podmiotami.

"Cały czas prowadzimy rozmowy o akwizycjach w obszarze detalicznym i dystrybucji drogeryjnej. Niektóre z nich są na etapie dość poważnie zaawansowanym, nie na tyle jednak, żeby móc mówić, że niebawem o czymś poinformujemy" - powiedział prezes.

Prezes powiedział też, że nie przewiduje w bieżącym roku emisji akcji na planowane akwizycje, a jeśli będzie taka potrzeba to w pierwszej kolejności spółka sięgnie po finansowanie długiem.

W I kw. grupa Eko Holding zakończyła pierwsza fazę tworzenia sieci sklepów typu convenience - Aligator. Obecnie działa 13 placówek tego typu i grupa rozpoczęła drugi etap, który zakłada, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy ma powstać kolejne 30 sklepów działających pod szyldem Aligator.

Obecnie Eko Holding ma ponad 260 sklepów działających w sieci Eko. Gradecki podtrzymał plan zwiększenia do 300 liczby tych sklepów do końca bieżącego roku.

Grupa zakłada też powiększenie sieci drogerii Jasmin w tym roku o kolejnych kilkadziesiąt sklepów. Obecnie funkcjonuje 130 placówek. Planowany jest też dalszy rozwój sieci franczyzowej Rabat Detal.

Dowiedz się więcej na temat: cały | eko | spodziewać | R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »