Ekspansja Virgin Mobile faktem
Dziś rozpoczął działalność w Polsce nowy, a trzeci globalny, operator komórkowy - Virgin Mobile Polska. Jak podał portal wnp.pl swoją ofertę buduje na prostszej taryfie, innowacyjności oraz - co za tym idzie - konkurencyjnej cenie usług.
Wzorem innych krajów, w których jest już obecny (Wielka Brytania, Australia, USA, Kanada, RPA, Francja, Indie, Chile), rozwija usługi jako operator wirtualny.
Virgin Mobile Polska (VMP) świadczy usługi na terenie całej Polski i poza jej granicami (roaming) jako wirtualny operator komórkowy (MVNO) w zasięgu sieci Play i Orange. Dzięki temu nie musi ponosić olbrzymich kosztów budowy własnej sieci komórkowej, a może skoncentrować działania na konkurencyjnych usługach.
Minuta połączenia do wszystkich sieci w VMP kosztuje 19 gr, SMS - 12 gr, MMS - 25 gr, a transfer 5kB danych - 1 gr. Samo wystartowanie w sieci kosztuje 8 zł i można je uaktywnić on-line na stronie operatora www.virginmobile.pl oraz w ponad 25 tysiącach punktów sprzedaży na terenie całej Polski. Natomiast doładowanie konta jest dostępne poprzez stronę www.a także w ponad 70 tys. punktów sprzedaży, podał operator.
Virgin Mobile Polska należy do międzynardowej grupy Virgin Mobile, która powstała w 1999 r. W grupie VM działa ponad 400 różnego rodzaju firm i przedsięwzięć biznesowych, w tym: z sektora transportu, turystyki, usług finansowych, hotelarstwa, zdrowia i fitness, a nawet technologie źródeł odnawialnych. Łącznie grupa zatrudnia ponad 50 tysięcy osób w 35 krajach, jest największym operatorem wirtualnym na świecie.
W Polsce lokalnym partnerem biznesowym VM jest Łukasz Wejchert, prezes firmy Dirlango.
Komentarz Pawła Puchalskiego CFA z DM BZ WBK
Polscy operatorzy komórkowi cieszą się wysokimi marżami na połączeniach międzynarodowych - wejście Virgin do Polski może istotnie je zmniejszyć. O ile wojna cenowa na polskim masowym rynku wydaje się mało prawdopodobna, to nowy konkurent może wywrzeć presję na marże operatorów.