Era rzuca wyzwanie TP

PTC planuje w drugim półroczu wielką ofensywę. Zaatakuje giganta w jego mateczniku. Drżyj, neostrado.

PTC planuje w drugim półroczu wielką ofensywę. Zaatakuje giganta w jego mateczniku. Drżyj, neostrado.

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) rzuci rękawicę Telekomunikacji Polskiej (TP): wejdzie na rynek telefonii stacjonarnej i kablowego dostępu do internetu (DSL). Komórkowy telekom, podobnie jak operatorzy alternatywni, wykorzysta do tego infrastrukturę TP.

Nowa oferta będzie gotowa w drugiej połowie roku. Operator stawia na ekspansję na rynku masowym. Ekspertom się to podoba.

To dobra strategia. Operator ma przecież ponad 12 mln klientów, do których może skierować ofertę w pierwszej kolejności. PTC będzie poważną konkurencją dla TP, znacznie większą niż operatorzy alternatywni wyjaśnia Paweł Puchalski, analityk DM BZ WBK.

Reklama

Nadzieja w internecie

PTC szczególnie dużo obiecuje sobie po rynku dostępu do internetu. Ma obecnie ponad 150 tys. abonentów usługi Blueconnect wykorzystującej sieć komórkową. Do końca roku ich liczba ma wzrosnąć o ponad 100 tys. Atrakcyjność oferty obniża jednak ograniczony dostęp do szybkiej sieci 3G (obecna tylko w dużych miastach) i limity transferu danych. Realną konkurencją dla neostrady stanie się dopiero kablowy internet.

Co na to TP?

Operator chce objąć usługami dostępowymi również małe miejscowości w tym celu planuje zagospodarowanie częstotliwości radiowych dla technologii WiMAX. Budowa opartej na niej ogólnopolskiej sieci nie wchodzi jednak w grę.

WiMAX chcemy wykorzystać przede wszystkim w obszarach o słabej infrastrukturze. Nie będą to duże miasta - mówi Klaus Hartmann, szef PTC.

Stacjonarne uzupełnienie

Operator negocjuje z TP warunki hurtowego zakupu abonamentu (WLR), by uzupełnić swoje portfolio o telefonię stacjonarną. PTC nie wiąże z nią wielkich nadziei, ale chce mieć pełną i konkurencyjną wobec giganta ofertę. Operator zamierza jednak nadal koncentrować się na sprzedaży usługi Era Domowa (telefon stacjonarny w technologii komórkowej). Od połowy października skorzystało z niej ponad 40 tys. abonentów.

Zawsze z uwagą obserwujemy zmiany na rynku telekomunikacyjnym w Polsce i nigdy nie bagatelizujemy żadnego operatora i wprowadzanych nowych usług. W tym roku będziemy nadal uatrakcyjniać swoją ofertę szerokopasmowego internetu, wykorzystując usługi triple play, czyli wideostradę i multipakiet tp, aby do końca roku zwiększyć liczbę użytkowników neostrady o kolejne pół miliona - twierdzi Jacek Kalinowski, rzecznik grupy TP.

Poszerzenie oferty przez PTC o nowe usługi i wprowadzenie do sieci nowych technologii mają nieznacznie podnieść wydatki na inwestycje. Operator zapowiada, że mogą one wynieść około 1,3 mld zł. PTC planuje również utrzymanie przychodów i EBITDA na ubiegłorocznym poziomie odpowiednio 7 i 2,2 mld zł. Zdaniem PTC, utrata sieci sprzedaży Germanosa nie wpłynie negatywnie na wyniki firmy.

Marcin Kuśmierz

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: PTC | wyzwanie | operator | wyzwania | Ero | T-Mobile
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »