Reklama

Francja: Ogromna kara dla Carrefoura za zaniżanie pensji

Francuski sąd skazał sieć hipermarketów Carrefour na zapłacenie ich pracownikom odszkodowania w wysokości blisko 3,7 mln euro - podały w środę media. Według sędziów, koncern zaniżył pensje 1200 zatrudnionym osobom.

Sąd w podparyskim Evry uznał we wtorek, że Carrefour złamał prawo, płacąc swoim pracownikom w 12 hipermarketach w różnych regionach kraju pensje niższe od francuskiej płacy minimalnej (obecnie wynoszącej około 1100 euro netto). Wymiar sprawiedliwości nakazał firmie wypłacenie rekompensaty 1200 poszkodowanym.

Reklama

Według raportu inspektorów pracy, hipermarket zaniżył miesięczne pensje o kwoty wahające się między 4,5 do 45 euro, zależnie od kategorii zatrudnionych osób.

Dyrekcja Carrefoura ogłosiła, że złoży apelację od tego werdyktu. Firma broni się, że jej pracownicy, np. kasjerzy, otrzymują w rzeczywistości wynagrodzenie wyższe od płacy minimalnej, biorąc pod uwagę "nadwyżki" wypłacane za czas przerw między godzinami roboczymi. Sąd jednak nie uznał tego argumentu.

Według związkowców z największej centrali, orzeczenie sądu w Evry może spowodować lawinę skarg wobec innych francuskich hipermarketów, jak Auchan. CGT utrzymuje, że w samej sieci Carrefour odszkodowanie za zaniżanie pensji należy się w sumie 30 tys. pracowników.

Jest to kolejny w ostatnim czasie wyrok przeciw największej francuskiej sieci handlowej, obecnej w 34 krajach Europy, Ameryki Południowej i Azji. W lutym tego roku w podobnej sprawie sąd nakazał wypłatę odszkodowań 172 pracownikom hipermarketu Carrefour w Givors na przedmieściach Lyonu.

Dowiedz się więcej na temat: zarobki | hipermarket | Carrefour | kara | francuski

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »