"Gazeta Wyborcza": Bitwa na szminki

Kryzys na rynku kosmetyków i chemii - alarmuje "Gazeta Wyborcza". Padają małe drogerie. Rosną Rossmann i Biedronka.

Trzy lata temu branża chemiczno-kosmetyczna rozwijała się w tempie dwucyfrowym. Dwa lata temu przyrost wyniósł jeszcze 9 proc. Ostatnich kilkanaście miesięcy to marazm.

Kryzys najbardziej uderzył w małe drogerie. Przez ostatnie 5 lat padło ich 3 tys. Zostało niewiele ponad 6 tys.

Coraz słabiej na tym rynku radzą sobie również hipermarkety.

Kilka lat temu ich udziały w sprzedaży chemii i kosmetyków sięgały 30 proc. Dziś spadły do prawie 20 proc.

Rynek traci na rzecz dyskontów typu Biedronka, Lidl i supermarketów.

Pobierz: program PIT 2010

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »