"Gazeta Wyborcza": Morze wina w tanim sklepie

Daleko nam do statusu winnej potęgi. Chcą nas do tego trunku przekonać sieci dyskontowe - informuje "Gazeta Wyborcza".

Pijemy 3-5 litrów wina na osobę rocznie, na co wydajemy ponad 1,5 mld zł.

Dla porównania, Francuzi spożywają blisko 40 litrów wina. Jednak według prognoz Euromonitor International, w roku 2017 będziemy pić już o 32 proc. więcej wina niż obecnie.

Na polskim rynku win rządzą dyskonty, takie jak np. Biedronka i Lidl.

Według firmy badawczej ACNielsen, sprzedają one już 40 proc. wina. Według ich przedstawicieli, jest tam kupowana już co druga butelka wina. Jeszcze w 2009 była to co piąta butelka.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | wyborczego | WiN | Lidl | wino | wyborczej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »