Globalny niedobór różowej farby. Powodem nowy film o Barbie

Świat wydaje się cierpieć na brak różowej farby, a nowy film o Barbie jest jednym z powodów tego niedoboru. Dodatkowo pojawia się specyficzna moda, która zapewne nie każdemu przypadnie do gustu.

Produkcja nadchodzącego filmu Grety Gerwig wymagała tak dużej ilości jaskrawej różowej farby, że wyczerpała ona zapasy całej firmy na całym świecie. Gerwig i projektantka scenografii filmu, Sarah Greenwood, opowiedziały w wywiadzie dla magazynu Architectural Digest o tworzeniu różowego, jak guma balonowa, wnętrza.

Gwiazdorka obsada i wszystko różowe

Barbie to nadchodzący amerykański film fantasy i komedia, którego reżyserką jest Greta Gerwig, a scenariusz został napisany przez nią oraz Noaha Baumbacha. Film jest oparty na postaciach lalek wyprodukowanych przez Mattel i inspirowany książką non-fiction z 1994 roku "Reviving Ophelia" autorstwa Mary Pipher.

Reklama

Jest to pierwszy film z udziałem aktorów w roli Barbie po serii filmów komputerowych animowanych, wydawanych bezpośrednio na nośnikach DVD i w serwisach streamingowych. W filmie główne role Barbie i Kena odgrywają Margot Robbie i Ryan Gosling, a obok nich występuje szeroka obsada aktorska w rolach drugoplanowych.

Wszystko w Domku Marzeń Barbie musiało być różowe. - Chciałam, żeby różowe kolory były bardzo jaskrawe, aż do przesady - powiedziała Gerwig.

Gwiazdorka obsada i wszystko różowe

Według Sary Greenwood, w wyniku wymagań produkcji wyczerpały się światowe zapasy różowej farby. Firma produkująca tę konkretną barwę fluorescencyjnej różowej farby, Rosco, potwierdziła, że film Barbie zużył całkowicie ich zapasy.

- Użyli tyle farby, ile mieliśmy - przyznała Lauren Proud, wiceprezes globalnego marketingu w Rosco. Jednakże, jak powiedziała, już wcześniej mieli problemy z łańcuchem dostaw z powodu wpływu pandemii i ekstremalnych zimowych warunków pogodowych w Teksasie, które uszkodziły materiały używane do produkcji farb.

Farby wystarczyło, aby ukończyć wnętrze dla produkcji, która była głównie kręcona w Warner Bros Studios w Leavesden, Hertfordshire.

Nowa estetyka?

Ponad rok przed planowaną premierą, estetyka Barbie wywarła kulturalny wpływ w połowie 2022 roku w wyniku udostępnienia wczesnych zdjęć Margot Robbie jako Barbie oraz fotografii z planu filmowego, na których uwagę zwracało użycie jasnych pastelowych kolorów. Kolor różowy już wcześniej prognozowany był przez wiele publikacji jako trend modowy na nadchodzący rok. Jego popularność wzrosła dzięki dyskusjom na temat filmu, co skutkowało nadaniem mu nazwy "Barbiecore".

Mimo że głównie omawiano go jako trend odzieżowy, obejmował także wzornictwo wnętrz i makijaż. Vogue zauważył, że zapowiedzi nadchodzącego filmu Gretty Gerwig sprawiły, że Barbiecore - co głównie przekłada się na wyzywający wygląd w jaskrawym różu - stał się trendem tego lata. The New York Times również przewidział trend mody na rok 2023, składający się z "neonowego różu i żółci, wraz ze związaną z tym postmodernistyczną rewizją klasycznej palety mody".

Krzysztof Maciejewski

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: barbie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »