Gorąca jesień na rynku RTV AGD

To może być gorąca jesień dla dystrybutorów sprzętu RTV AGD. W branży mówi się, że właściciela zmieni dwóch z nich.

Producenci sprzętu RTV AGD mają powody do zadowolenia, bo jego sprzedaż w tym roku znacznie się ożywiła m.in. za sprawą boomu na rynku mieszkaniowym. Wraz ze wzrostem sprzedaży rośnie jednak także konkurencja, o czym mogą świadczyć kłopoty finansowe sieci Mars czy Mega Avans. Wiele wskazuje, że to jeszcze nie koniec dynamicznych przemian na tym rynku.

Tajne przez poufne

Jak nieoficjalnie dowiedział się "PB", na sprzedaż ma wkrótce zostać wystawiona znana sieć RTV Euro AGD, która liczy ponad 120 sklepów. Z naszych informacji wynika, że rozwijająca tę sieć spółka Euro Net, należąca do trzech osób fizycznych, najęła doradcę, który ma pomóc w jej sprzedaży. Ale to nie koniec. Nieoficjalnie mówi się też, że przejmowana jest borykająca się z kłopotami sieć Mars. Jej nabywcą ma być Mix Electronics, firma rozwijająca sieć sklepów ze sprzętem RTV AGD pod szyldem Mix. Niestety, w sprawie Marsa nie udało się nam wczoraj uzyskać komentarza od żadnej ze stron.

Reklama

Wypowiedzieli się za to przedstawiciele sieci Euro. Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu Euro Net, zaprzeczył, że sieć Euro ma być wkrótce sprzedana. Według niego, jest to zwykła plotka.

Wśród pytanych przez "PB" przedstawicieli branży nie brak jednak głosów, że coś jednak może być na rzeczy.

- Do Polski niedawno weszła grupa Dixons z siecią Electro World. Brytyjczycy spóźnili się z wejściem na nasz rynek o wiele lat, dlatego z pewnością są zainteresowani przejęciami. Gdyby kupili Euro, jednym ruchem weszliby do pierwszej trójki - mówi szef jednej z firm działających w branży.

Pojedynek gigantów

- W tej chwili nie komentujemy spraw związanych z przejęciami na polskim rynku. Nie mogę więc ani potwierdzić, ani zaprzeczyć rynkowym plotkom. Mogę zapewnić, że obserwujemy rynek, wszystkie zachodzące na nim zmiany własnościowe i nie jesteśmy tylko biernym obserwatorem - mówi tajemniczo Jacek Gruchalski, dyrektor generalny Electro World Polska.

Dodaje, że choć jego firma skupia się na rozwoju sieci marketów Electro World w nowych lokalizacjach, nie wyklucza żadnej możliwości rozwoju na polskim rynku, który należy do najważniejszych w regionie. W grę wchodzi także budowa sieci franczyzowej.

Jacek Gruchalski nie kryje, że docelowo jego firma w ciągu kilku lat ma stać się jednym z dwóch największych graczy na polskim rynku.

Tym samym rzuci rękawicę obchodzącej dziś ośmą rocznicę działalności w Polsce niemieckiej sieci Media Markt, należącej do koncernu Metro, która wkrótce uruchomi tu swój 29 market.

- W kolejnych latach zamierzamy otwierać po 4-5 marketów rocznie - tak, by osiągnąć liczbę 50. Zaczynamy teraz wchodzić do mniejszych miast poniżej 100 tys. mieszkańców - mówi Wioletta Batóg, rzecznik Media Saturn Holding Polska (MSHP), który od niedawna rozwija też sieć Saturn.

Dodaje, że RTV Euro AGD jest dziś największą konkurencją dla Media Markt i Saturna, a informacja o jej sprzedaży jest dla firmy nowa. Podkreśla jednak, że jej przejęcie nie wpisuje się w strategię MSHP, bo sklepy Euro mają za małą powierzchnię.

Wiktor Szczepaniak

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: sprzęt AGD | firma | gorąc | jesień | jesien | rtv | rynek RTV | gorąca | Goraca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »