Reklama

Grupa Orange nie będzie oszczędzać na zmianach technologicznych

- Pojawiają się nowe technologie, pojawiają się nowe oczekiwania naszych klientów - mówi Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska, uzasadniając wielomilionowe nakłady na inwestycje w kosztowne technologie teleinformatyczne. Grupa Orange Polska jest jednym z kluczowych klientów sektora IT. Wprowadzane rozwiązania mają przede wszystkim usprawniać pracę w firmie i spełniać oczekiwania klientów operatora.

Grupa Orange Polska zapewnia, że - podobnie, jak w latach ubiegłych - nie będzie oszczędzać na rozwoju i wdrażaniu nowoczesnych technologii teleinformatycznych.

- Nasz budżet na wydatki informatyczne jest właściwie dość stabilny co roku - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska. - Nasze nakłady to są zawsze, jeżeli nie setki, to dziesiątki milionów złotych.

Zdaniem Muszyńskiego, wdrażane narzędzia - nowe oprogramowanie, aplikacje i technologie - służą usprawnieniu zachodzących procesów biznesowych.

- Zmieniają się produkty, zmienia się baza kliencka i praktycznie rzecz biorąc wydatki na IT, który dzisiaj jest podstawowym interfejsem i podstawowym narzędziem realizacji działań biznesowych, nigdy się nie kończą - mówi wiceprezes grupy Orange Polska.

Reklama

Firma kończy właśnie realizację projektów, do których była zobligowana na mocy zawartego porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, a które usprawniają przepływ informacji między Orange a operatorami alternatywnymi. Ale na tym nie kończy się jej zaangażowanie w proces toczących się zmian w zakresie rozwoju technologicznego.

- Są to projekty informatyczne, które budują nowe środowisko informatyczne dla tzw. Super Oferty, czyli tej oferty, która dzisiaj obejmuje właściwie cały obszar hurtu i regulowanej działalności Telekomunikacji Polskiej - mówi Piotr Muszyński, podkreślając, że to jedno z priorytetowych działań. - Kończymy również projekt związany z budową nowego narzędzia bilingowego dla operatorów alternatywnych.

Podobne narzędzie bilingowe obsługiwać będzie także klientów indywidualnych. Prace nad nim trwają i zakończą się w przyszłym roku. W tej chwili realizowana jest ostatnia faza projektu.

Jak podkreśla Piotr Muszyński, takie inwestycje są konieczne, ponieważ dotychczasowe oprogramowanie, używane od dwudziestu lat, traci swoją funkcjonalność.

- Będziemy również modyfikowali cały obszar realizacji zleceń i obsługi zleceń technologicznych, zarówno tych, które wiążą się z aktywacją nowych usług, jak i usuwaniem uszkodzeń - dodaje Muszyński. - To są nasze priorytety.

Priorytety, wynikające przede wszystkim z działalności biznesowej i dostosowywania się do potrzeb zmieniającego się rynku. Ponoszone nakłady przełożyć się mają na realizację konkretnych celów biznesowych.

- Właścicielami budżetu w naszej spółce są ludzie, odpowiedzialni za jej wyniki, sprzedaż, obsługę klienta i to są nasi wewnętrzni klienci - tłumaczy wiceprezes Orange Polska. - W związku z tym, jeżeli ich potrzeby są uzasadnione zmianami na rynku, realizujemy projekty informatyczne.

Niektóre projekty to efekt również zmieniających się oczekiwań klientów. Wyzwaniem jest np. rosnąca grupa użytkowników, korzystających z dostępu do internetu, zarówno stacjonarnego, jak i mobilnego.

- To pociąga za sobą kształtowanie się zupełnie innych niż historyczne relacji pomiędzy klientem a telekomem - mówi Piotr Muszyński.

Klient oczekuje dziś w pełni zautomatyzowanego dostępu do swojego konta, od najprostszej operacji, czyli sprawdzenia stanu swojego konta, po modyfikację usług włącznie.

- Narzędzia informatyczne muszą wspierać te zmiany, a firma telekomunikacyjna, która kreuje ten rynek, musi sama zmieniać się wewnętrznie - dodaje Muszyński.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »