Grupa Polsat: Blisko miliard złotych w podatkach i innych opłatach

Płatności Grupy Polsat za 2019 r. na rzecz państwa wyniosły 970 mln zł - wynika ze sprawozdania grupy na temat informacji niefinansowych za rok 2019. To ostatnie dostępne dane (nie uwzględniające spółki Netia).

Warto podkreślić, że nie są to tylko należności z tytułu podatku CIT, ale składają się na to wszelkie inne podatki, daniny, opłaty, koncesje i opłaty za częstotliwości.

Jednym z argumentów rządu za wprowadzeniem nowej składki, a tak naprawdę drugiego podatku, od reklam jest przeznaczenie jej m.in. na wsparcie Narodowego Funduszu Zdrowia. Ministerstwo Finansów odpowiedzialne za ten projekt nowego podatku posługiwało się nawet hasłem "Media pomogą w walce z Covid-19". Ale grupy medialne już to robią co najlepiej widać na przykładzie Grupy Polsat.

Reklama

Główny akcjonariusz Grupy Polsat Zygmunt Solorz i Grupa Polsat przeznaczyli już około 50 milionów złotych na wsparcie społeczeństwa i służby zdrowia podczas walki z pandemią koronawirusa. Grupa Polsat, w tym Cyfrowy Polsat, od początku trwania epidemii podjęła szereg inicjatyw prospołecznych oraz udogodnień dla klientów.

Wśród dotychczasowych udogodnień oraz działań charytatywnych, które Grupa Polsat zrealizowała w ramach społecznej akcji #zostańwdomu i walki z epidemią, znalazły się:

  ·         Zakup przez Grupę Polsat i głównego udziałowca Zygmunta Solorza 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną za kwotę ponad 16 milionów złotych oraz przekazanie ich Ministerstwu Zdrowia i Polakom w celu zwiększenia możliwości testowania, identyfikowania i izolacji zakażonych, jako kluczowych elementów do walki z epidemią w Polsce.

·         20 nowoczesnych respiratorów o wartości niemal 3 mln złotych dla szpitali zakaźnych od Plusa i Fundacji Polsat.

·          "Reklama na Ratunek - Razem w walce z koronawirusem" Telewizji Polsat i Biura Reklamy Polsat Media - specjalny blok reklamowy wyemitowany w Polsacie w czwartek, 2 kwietnia o godzinie 18:45 obejrzało ponad 7 milionów widzów. W ten sposób zebrano kwotę ponad 3 milionów złotych. 2 480 000 złotych pochodziło od reklamodawców, pozostałe ponad pół miliona złotych dołożyła Telewizja Polsat. Środki w całości zostały przekazane za pośrednictwem Fundacji Polsat najbardziej potrzebującym szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią.

·         Przeznaczenie przez Fundację Polsat 2 milionów złotych z środków własnych na zakup najpotrzebniejszego sprzętu dla służby zdrowia. W złożonych zamówieniach znalazły się między innymi kombinezony, gogle medyczne, maski chirurgiczne, maski KN 95 P2 oraz rękawiczki ochronne.

·         Przekazanie przez sieć Plus i Cyfrowy Polsat wraz z Fundacją Polsat 2200 tabletów z dostępem do Internetu dla najbardziej potrzebujących dzieci w domach dziecka, rodzinnych domach dziecka, rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w celu zapewnienia im wsparcia w zdalnej edukacji. Ze względu na brak odpowiedniego sprzętu oraz problemy z dostępem do Internetu, wielu uczniów nie może realizować programu zdalnego nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W tej trudnej dla nich sytuacji, chcąc wyrównać szanse zdobywania wiedzy, sieć Plus, Cyfrowy Polsat oraz Fundacja POLSAT postanowiły wesprzeć ponad 400 placówek z 16 województw, które ze względu na liczebność dzieci objętych opieką, najbardziej odczuwają problemy wynikające z konieczności prowadzenia zajęć na odległość.

·         Koncert dla Śląska, przygotowany i wyemitowany przez Telewizję Polsat. Oglądając można było wesprzeć tworzenie Śląskiego Centrum Chorób Zakaźnych w Szpitalu w Ochojcu.

·         Pomagajmy sobie nawzajem - nowa kampania prospołeczna zachęcająca do pomocy seniorom. Jej celem jest zwrócenie uwagi na osoby starsze, których życie w czasie trwającej epidemii jest wyjątkowo trudne, skomplikowane i pełne przeszkód. Każdy może pomóc i wesprzeć seniorów, tym bardziej że wygląda na to, że epidemia zostanie z nami na dłużej. Kampanię będą promowały dwa spoty telewizyjne. Pomocna dłoń - główny przekaz kampanii, nie tylko zwiększa bezpieczeństwo osób starszych, ale buduje także solidarność i poczucie odpowiedzialności za drugiego człowieka, szczególnie ważne w obliczu zagrożenia, jakie niesie za sobą światowa epidemia.

 ·         Przekazanie przez Plus 188 starterów z bezpłatnymi rozmowami, SMS-ami i internetem dla podopiecznych Fundacji Polki Mogą Wszystko - wspólna akcja OPPO, Plusa, Fundacji Polsat i redakcji technologicznej Wirtualnej Polski. Startery wraz z przekazanymi przez OPPO urządzeniami mobilnymi trafiły do podopiecznych 24 świetlic środowiskowych, które są obecnie zamknięte. Dzięki darowiźnie wychowawcy będą mogli utrzymać kontakt z dziećmi i ich rodzicami - pomogą odrobić lekcje, przygotują zabawy i zajęcia oraz zapewnią psychiczne wsparcie.

·         #okonamalucha" - sieć Plus przekazała karty SIM z internetem do Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Szpitalu Klinicznym im. ks. Anny Mazowieckiej przy ul. Karowej. Z powodu epidemii rodzice nie mogą przebywać w szpitalu ze swoimi nowonarodzonymi dziećmi. Dlatego w ramach projektu "Oko na malucha" na oddziale zainstalowano kamerki, a dzięki połączeniu internetowemu za ich pośrednictwem rodzice mogą oglądać swoje pociechy i chociaż w taki sposób "być" z maluchami.

·         Plus wsparty przez ZTE Poland przekazał 10 tys. sztuk maseczek dla szpitali: Instytut Matki i Dziecka w Warszawie, Szpital Uniwersytecki w Bydgoszczy, Wielospecjalistyczny Szpital Miejski z Zakładem Opiekuńczo-Leczniczym w Poznaniu, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Wojskowy Instytut Medyczny.

·         Przekazywanie wszystkich bieżących informacji związanych z pandemią koronawirusa w serwisie Polsatnews.pl i w aplikacji mobilnej Polsat News, w zwiększonej liczbie wydań "Wydarzeń" emitowanych na antenie Polsatu i Polsatu News oraz w specjalnym, interaktywnym programie "Wszystko o koronawirusie", w którym eksperci z zakresu medycyny, prawa i psychologii odpowiadają na pytania widzów Polsat News. "Wszystko o koronawirusie" oglądać można od 20:30 w Polsat News i na stronie polsatnews.pl a także w serwisach Facebook i YouTube. Widzowie mogą zadawać pytania ekspertom telefonicznie pod numerem 723 620 784, za pośrednictwem mediów społecznościowych i wysyłając pytania na adres covid19@polsat.com.pl.

·         Darmowy transfer danych w aplikacji Polsat News dla klientów Plusa - by być na bieżąco z najnowszymi informacjami z Polski i ze świata. Stały dostęp do sprawdzonych informacji jest w obecnych czasach jedną z najważniejszych kwestii. Sieć Plus, aby umożliwić milionom swoich klientów możliwość bycia stale i na bieżąco ze wszystkim co dzieje się w Polsce i zagranicą, podjęła decyzję o darmowym transferze danych podczas korzystania z aplikacji Polsat News. Z darmowego transferu mogą korzystać także klienci Plusha.

·         Wsparcie duchowe w postaci transmisji niedzielnych Mszy świętych ze Świątyni Opatrzności Bożej na kanałach Polsat News i Polsat Rodzina oraz w Internecie w serwisie IPLA. Transmisje dostępne są na żywo i bezpłatnie w każdą niedzielę:

o    godz. 9.00 - Msza święta ze Świątyni Opatrzności Bożej, dostępna na kanale Polsat News oraz w IPLI.

o    godz. 10.30 - Msza święta dla dzieci, dostępna na kanale Polsat Rodzina oraz w IPLI.

·         Codzienne treningi z trenerem personalnym na antenie Polsat News oraz codzienna dodatkowa dawka rozrywki z gwiazdami Telewizji Polsat za pośrednictwem transmisji na żywo w social mediach - Facebook i Instagram.

o    Codziennie po godz. 11.30 trener personalny Piotr Galus zachęca do aktywności fizycznej oraz prezentuje zestawy ćwiczeń, które każdy bez problemu może wykonać w domu.

·         Wsparcie dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SP ZOZ w Warszawie.

·         "SMS na ratunek" - dedykowany spot Fundacji Polsat i Telewizji Polsat, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na zakup niezbędnych środków ochrony osobistej dla służby zdrowia.

·         #JesteśmyDlaDzieci - program pod patronatem Fundacji Polsat, w którym poruszane są ważne tematy związane z zagrożeniami i konsekwencjami, jakie koronawirus może przynieść dzieciom i ich rodzicom.

·         Abonenci Plusa, bez naliczania opłat za transmisję danych, mogą korzystać ze stron internetowych sektora publicznego z ważnymi informacjami i zaleceniami, m.in. Komendy Głównej Policji (www.policja.gov.pl), Państwowej Inspekcji Sanitarnej MSWiA (www.pis.mswia.gov.pl) czy Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP (www.epuap.gov.pl).

d.e.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »