Grupa Polsat Plus: Więcej 5G, czysta energia i zielony wodór

Grupa Polsat Plus świadczy łącznie ponad 20 mln usług, a w zasięgu najlepszej i najszybszej sieci 5G Plusa jest już ponad 19 mln osób w całej Polsce. Konsekwentnie rozbudowuje segment Telekomunikacji i Kontentu oraz inwestuje w produkcję czystej, zielonej energii - pochodzącej m.in. ze słońca, wiatru czy biomasy - i przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji zielonego wodoru. W ramach strategii multiplay do takich usług jak Internet, telefon czy telewizja dołączy prąd, jako kolejna usługa, która jest niezbędna każdemu na co dzień.

Solidaryzując się z Ukrainą, Grupa Polsat Plus bezzwłocznie włączyła się w pomoc jej obywatelom, m.in. zapewnia uchodźcom bezpłatne usługi telekomunikacyjne oraz przekazała wspólnie z ZE PAK 5 mln zł na start akcji "Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy".

Grupa Polsat Plus w 2021 r.:

·         świadczyła łącznie ponad 20 mln usług (Internet, telewizja, telefon),

·         dynamicznie rozwijała jedyną prawdziwą sieć 5G w Polsce, w zasięgu której znajduje się już ponad 19 mln mieszkańców Polski,

·         ogłosiła Strategię 2023+, która stawia na rozwój kluczowych segmentów: Telekomunikacji pod marką Plus, Kontentu pod marką Polsat oraz nowego, strategicznego segmentu - Czysta Energia,

Reklama

·         zainicjowała istotne inwestycje w produkcję czystej energii i zielonego wodoru,

·         uruchomiła wraz z ZE PAK największą w Polsce elektrownię słoneczną Brudzew o mocy 70 MWp, która już intensywnie działa i zasila m.in. sieć telekomunikacyjną, na której świadczone są usługi Plusa,

·         wdrożyła nową, harmonijną identyfikację wizualną kluczowych marek,

·         uruchomiła dwa nowe serwisy i aplikacje online - Polsat Box Go i Polsat Go,

·         wypłaciła rekordową dywidendę w wysokości 767 mln zł, czyli 1,2 zł na akcję i przygotowała konsekwentną politykę dywidendową na kolejne lata.

Strategia 2023+

Od wielu lat Grupa Polsat Plus skutecznie rozwija obszar Telekomunikacji oraz Kontentu. W grudniu ur. ogłosiła Strategię 2023+, która usystematyzowała dalsze kierunki jej rozwoju oraz rozszerzyła dotychczasową działalność operacyjną o nowy obszar - Czystą Energię. Nowy filar otworzy możliwości generowania dodatkowego strumienia przychodów oraz przyniesie realne społeczne korzyści, m.in. dzięki istotnej redukcji emisji gazów cieplarnianych.

- Polska stoi przed gigantycznym wyzwaniem transformacji energetycznej. Wciąż około 70 proc. energii w naszym kraju produkowane jest z węgla, co niesie ze sobą ogromne koszty społeczne. W związku z tym stawiamy sobie ambitne wyzwanie - obok takich usług codziennego użytku jak telefon, Internet czy telewizja chcemy dostarczać Polakom tanią i czystą energię. Dlatego została ona jednym z trzech filarów ogłoszonej przez nas Strategii 2023+ - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.

Tania i czysta energia jest kolejnym produktem, który idealnie wpisuje się w strategię multiplay Grupy Polsat Plus. Jej założeniem jest dostarczanie wszystkich niezbędnych usług dla domu - Internetu stacjonarnego w technologiach światłowodowych, Internetu domowego LTE, Internetu mobilnego 5G i LTE, telewizji satelitarnej, kablowej IPTV i internetowej z dekoderem, licznych ofert telefonii mobilnej i stacjonarnej, a wkrótce także zielonej energii.

Konsekwentna realizacja strategii multiplay przez Grupę Polsat Plus sprawiła, że liczba klientów tych usług wzrosła w 2021 r. o 88 tys., do poziomu ponad 2,45 mln. Liczba usług kontraktowych świadczona klientom B2C zwiększyła się o blisko 300 tys. w ciągu roku, do 13,47 mln. Rosnący wachlarz usług Grupy i popularność taryf 5G przyczyniły się również do silnego wzrostu średniego przychodu od tych klientów - do poziomu ponad 69 zł. Niezmiennie na niskim poziomie pozostaje wskaźnik rezygnacji z usług.

- ARPU naszego segmentu B2C wzrosło aż o 4,4 proc., a churn utrzymuje się na bardzo niskim poziomie 6,9 proc. rocznie. To pokazuje sukces naszej strategii multiplay. Nasi klienci korzystają z coraz większej liczby usług kontraktowych, a wraz z rozbudową zasięgu naszej sieci 5G rośnie zainteresowanie urządzeniami i taryfami 5G. Zapewniają one jeszcze więcej możliwości, m.in. w dostępie do cyfrowej rozrywki, w tym naszych treści TV i serwisów online - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.

- Rozwinięciem naszej strategii multiplay są inwestycje w czystą energię i zielony wodór. Postawiliśmy sobie ambitny cel zbudowania 1000 MW mocy produkcyjnej czystej nisko- i zeroemisyjnej energii. Będziemy ją w szczególności produkować ze słońca, wiatru, biomasy, jak również z termicznej obróbki odpadów. Jednocześnie zaczynamy rozwijać pełny łańcuch wartości zielonego wodoru. Będziemy produkować wodór z czystej energii, przewozić go, magazynować, dystrybuować, a jednocześnie tworzyć produkty dla użytkownika końcowego. Zbudowaliśmy już prototyp autobusu wodorowego, który jest w trakcie homologacji, i przygotowujemy budowę fabryki autobusów. W efekcie tych działań przyczynimy się do obniżenia emisji CO2 w polskiej gospodarce aż o ponad 2 mln ton rocznie - dodaje Maciej Stec.

Pomyślna współpraca z Netią przyczynia się do utrzymania silnej pozycji Grupy także w segmencie usług dla klientów biznesowych. Łączna liczba klientów B2B utrzymuje się na stabilnym poziomie prawie 70 tys. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie usług komunikacyjnych i teleinformatycznych średni przychód od tych klientów pozostaje na stabilnym, wysokim poziomie 1,4 tys. zł miesięcznie.

Plus liderem w rozwoju technologii 5G

W lipcu 2021 roku Grupa Polsat Plus sfinalizowała strategiczną współpracę z Cellnex Telecom, co wzmocniło dynamiczny rozwój jej sieci 5G i przewagę technologiczną nad pozostałymi operatorami. W zasięgu sieci 5G Plusa mieszka już ponad 19 milionów osób, czyli więcej niż połowa mieszkańców Polski. Liczba stacji 5G Plusa wzrosła do 3 tysięcy, zapewniając zasięg 5G w 800 miejscowościach w całej Polsce. Sieć 5G Plusa, jako jedyna w kraju, działa w paśmie 2600 MHz TDD, wydzielonym tylko na potrzeby tej technologii. Rozwiązanie to sprawia, że Plus oferuje najszybsze 5G w Polsce o maksymalnej szybkości technologicznej do 600 Mb/s, a niezależne pomiary potwierdzają dominację Plusa, którego sieć 5G jest nawet 2-krotnie szybsza niż oferta konkurentów.

Rebranding kluczowych marek

2021 rok to czas zmian wizerunkowych Grupy Polsat Plus, która wprowadziła nową identyfikację wizualną najważniejszych marek i strategiczne zmiany w komunikacji marketingowej. Nowe, spójne graficznie logotypy otrzymały marki Plus i Polsat, marka Polsat Box zastąpiła markę Cyfrowy Polsat, a serwisy Ipla i Cyfrowy Polsat Go zostały połączone w jeden serwis o nowej nazwie Polsat Box Go. Powstał nowy, bezpłatny (z reklamami) serwis Polsat Go z treściami Telewizji Polsat. Grupa zyskała nową nazwę - Grupa Polsat Plus i swoje logo. Wprowadzono wspólne i spójne hasło "Ty rządzisz. Wybierz swoje wszystko." i charakterystyczne motywy graficzne nowych marek.

Silna pozycja na rynku TV i wydawców internetowych

Grupa Polsat Plus, tworząca unikalne polskie treści, ma silną pozycję na rynku nadawców telewizyjnych i wydawców internetowych. Telewizja Polsat, która dostarcza 39 kanałów telewizyjnych, jest w gronie najchętniej oglądanych stacji i - zgodnie ze swoimi założeniami strategicznymi - utrzymuje udziały w rynku na poziomie 23-25 proc.. Z kolei Grupa Polsat-Interia zajmuje silną pozycję w gronie trzech największych krajowych graczy w obszarze serwisów internetowych.

- Nasze kanały pozostają w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej z udziałem na poziomie 24 proc. w skali roku. Nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu rosły w zeszłym roku szybciej niż cały rynek reklamy TV, w efekcie czego nasz udział w rynku wzrósł do poziomu 28,6 proc. - mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus. - Jesteśmy również wiodącym graczem na rynku mediów internetowych. Efektywnie wykorzystujemy synergie kontentowe, dzięki czemu portale naszej Grupy odwiedza co miesiąc 20,5 mln użytkowników, którzy generują 2 mld odsłon. Grupa Polsat-Interia zajmuje silne miejsce w trójce największych polskich portali horyzontalnych - dodaje.

Stabilne przychody i wynik EBITDA

Przychody Grupy Polsat Plus za 2021 wzrosły o 5 proc., osiągając wynik blisko 12,5 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA1) wyniósł 3,65 mld zł, a wolne przepływy pieniężne rosną, osiągając wysoki poziom ponad 1,44 mld zł w ujęciu 12-miesięcznym. Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 1,01x (dług netto/EBITDA LTM).

- To był bardzo udany rok pod względem wyników finansowych. Szczególnie cieszy mnie wzrost naszych przychodów detalicznych o niemal 300 mln zł, co najdobitniej obrazuje sukces naszej strategii multiplay. Jednocześnie segment mediowy uzyskał historycznie rekordowy wynik EBITDA, wyraźnie przekraczający pułap 600 mln zł - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. - Zgodnie z naszą obietnicą utrzymaliśmy wysokie marże oraz wysoki poziom generowanej gotówki. Wraz z wpływami ze zbycia Polkomtelu Infrastruktura pozwoliło nam to na realizację wszystkich ubiegłorocznych planów. Przeprowadziliśmy kolejne projekty akwizycyjne, wypłaciliśmy rekordową dywidendę w wysokości 767 mln zł oraz istotnie zredukowaliśmy zadłużenie. Jednocześnie zyskaliśmy przestrzeń do realizacji ambitnych założeń Strategii 2023+ - dodaje.

Najważniejsze dane operacyjne za IV kw. 2021 r. dla segmentu usług B2C i B2B:

  •          Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług telewizji, Internetu i telefonii.
  •          Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 88 tys. r/r (4 proc.) do 2,46 mln.
  •          Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 296 tys. (2 proc.) r/r do 13,47 mln.
  •          Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 69,1 zł (+4,4 proc. r/r).
  •          Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) jest na niezmiennie niskim poziomie 6,9 proc. w skali roku.
  •          Liczba usług prepaid wyniosła 2,67 mln, a ich ARPU wzrosło o 5,1 proc. r/r, do poziomu 16,6 zł.
  •          Klienci Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali w 2021 roku ok. 1,8 EB danych (wzrost o 17 proc. r/r).
  •          Łączna liczba klientów B2B wynosi ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie 1,4 tys. zł przychodu.

Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał 2021 dla segmentu mediowego:

  •          Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 23,2 proc. w IV kw. (9 proc. kanału głównego oraz 14,2 proc. kanałów tematycznych) i 24 proc. w całym 2021 roku (9 proc. kanału głównego oraz 15 proc. kanałów tematycznych).
  •          Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w całym roku szybciej niż rynek reklamy TV. W IV kw. zwiększyły się do 402 mln zł (o 1,6 proc. r/r), a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28 proc.. W całym 2021 roku wzrosły o 13,2 proc. do 1,272 mld zł, a udział w rynku reklamy telewizyjnej zwiększył się do 28,6 proc.
  •          Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych - 20,5 mln realnych użytkowników oraz ponad 2 mld odsłon serwisów internetowych Grupy miesięcznie.


1)         EBITDA z pominięciem EBITDA NetCo, jednorazowych kosztów związanych z COVID-19 (w tym darowizn) oraz jednorazowego zysku ze sprzedaży NetCo.

INTERIA.PL/Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Cyfrowy Polsat | Grupa Polsat Plus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »