IAB Polska organizuje konkurs Creative Showcase na najbardziej innowacyjne kreacje w reklamie online
IAB Polska uruchamia pierwszą edycję konkursu Creative Showcase, którego celem jest promowanie kreatywności w internetowej reklamie graficznej. Najlepsze kreacje wyłaniane będą co kwartał przez jury złożone z ekspertów branży interaktywnej, marketerów i przedstawicieli domów mediowych. Zgłoszenia w pierwszej, letniej edycji konkursu można nadsyłać do 24 czerwca, a laureaci zostaną wyłonieni 11 lipca.
Rozpoczyna się pierwsza polska edycja konkursu IAB Creative Showcase organizowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przy współpracy z agencją GoldenSubmarine, która przygotowała serwis iabcreativeshowcase.pl. Celem konkursu jest zaprezentowanie najlepszych kampanii display'owych oraz promowanie innowacyjnych kreacji w reklamie online.
Na początku bieżącego roku członkowie grupy roboczej brand advertising online działającej w ramach IAB Polska podjęli decyzję o przygotowaniu konkursu, którego celem będzie promowanie najbardziej atrakcyjnych i angażujących kreacji. Konkurs będzie odbywał się kwartalnie, a pierwsza, letnia edycja startuje już 30 maja. Zgłoszenia będą przyjmowane do 24 czerwca za pomocą formularza na stronie konkursowej. Jury rozpocznie obrady 7 lipca, a ogłoszenie wyników nastąpi 11 lipca 2011 roku. Polska edycja IAB Creative Showcase wzorowana jest na sprawdzonej formule konkursu organizowanego od 2003 roku przez brytyjską filię IAB.
- Agencje interaktywne w Polsce często tworzą kreacje na światowym poziomie, jednak nie zawsze mogą pozwolić sobie na odpowiednie promowanie efektów swojej pracy, przez co ich najlepsze kreacje nie zyskują należnego im rozgłosu i uznania. IAB Creative Showcase ma na celu zaprezentowanie publiczności pokaźnego zbioru najlepszych kreacji internetowych w Polsce oraz promowanie innowacyjnych pomysłów i realizacji - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektor biura IAB Polska.
- Cieszę się, że mogliśmy wesprzeć inicjatywę pierwszego tego typu konkursu w Polsce. To świetna okazja, by docenić wysiłek wkładany w przygotowywanie kreatywnych kampanii. Mam nadzieję, że możliwość ich porównania będzie mobilizacją dla twórców i podniesie poziom reklam w polskim Internecie - dodaje Grzegorz Krzemień, prezes agencji marketingu interaktywnego GoldenSubmarine i jeden z jurorów w konkursie.
Najbardziej twórcze kampanie będą co kwartał oceniane przez jurorów, wśród których znajdą się eksperci z branży interaktywnej, ale również marketerzy i reprezentanci domów mediowych. Do każdego głosowania będą zapraszani goście specjalni. Spośród zarejestrowanych zgłoszeń wybierany będzie laureat - dwie kreacje otrzymają wyróżnienia. Na koniec każdego roku zostanie wręczona nagroda Grand Prix dla najlepszej kreacji spośród laureatów czterech kwartalnych edycji.
W konkursie IAB Creative Showcase udział może wziąć każda agencja, której kampania była kierowana do polskiego odbiorcy lub klienta. Każda kreacja jest oceniania według czterech głównych kryteriów:
* Atrakcyjność
* Innowacyjność
* Dopasowanie brandu
* Komunikacja wizerunku.
Rejestracji można dokonać po zalogowaniu się na stronie konkursu. Możliwe jest zgłoszenie dowolnej liczby kreacji. Szczegółowe informacje na temat konkursu i warunków uczestnictwa dostępne są na stronie: iabcreativeshowcase.pl
Patronat branżowy nad konkursem objęły firmy: ARBOinteractive, Gazeta.pl, GoldenSubmarine, Interaktywnie.com, INTERIA.PL, Onet.pl. Patronem medialnym jest Media & Marketing Polska.