IKEA nie obsłuży klientów bez maseczek. Sieć zachęca do e-zakupów i przez aplikację
Klienci, którzy nie zastosują się do obowiązku zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki, nie będą w sklepach IKEA obsługiwani - zapowiada szwedzka sieć w oświadczeniu, o czym napisały wiadomoscihandlowe.pl.
"Od dnia 27 lutego 2021 r. zakrywanie ust i nosa za pomocą maseczki jest na terenie IKEA obowiązkowe, a klienci, którzy nie zastosują się do tego obowiązku, nie będą obsługiwani" - podaje w oświadczeniu IKEA.
Dalej czytamy: "Obowiązek zakrywania ust i nosa wynika z Ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (stosownie do jej zmiany dokonanej 28 października 2020 r.) oraz wydanego na jej podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
IKEA działa zawsze zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem. Wobec powyższego pracownik IKEA odmówi sprzedaży osobie, która nie stosuje się do ww. obowiązku. Działanie takie wynika z obowiązującego prawa, ale także podkreśla szacunek wobec zasad współżycia społecznego oraz odpowiedzialność za klientów i pracowników IKEA.
Pragniemy podkreślić, że dbałość o zdrowie nas wszystkich jest najwyższym priorytetem. Dlatego uważamy, że każdy z naszych Klientów powinien czuć się bezpiecznie na terenie naszych sklepów i mieć możliwość zrobienia zakupów bez narażania zdrowia i życia.
Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby nasze miejsca spotkań z klientami spełniały wymogi określone przez polskie służby sanitarne, ale także światowe standardy IKEA. W naszych sklepach zapewniamy środki dezynfekcji, stosujemy limity liczby klientów na m kw., jak również zachęcamy do zachowania bezpiecznego dystansu społecznego w trakcie zakupów.
W trosce o bezpieczeństwo i wygodę zakupów oferujemy również możliwość zakupów poprzez IKEA.pl lub aplikację mobilną IKEA. Wierzymy, że dbając o siebie wzajemnie, jesteśmy w stanie zmierzyć się z tym trudnym dla nas wszystkim czasem".