Jakie trendy znokautują świat marketingu?
Czy wirtualna rzeczywistość niesie ze sobą obietnicę zmiany marketingu na lepsze? W jaki sposób będzie wpływać na proces budowania więzi użytkownika i konsumenta z marką? Co sprawia, że indywidualnie zaprojektowany przekaz odnosi masowy sukces? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można było znaleźć podczas tegorocznego festiwalu Filmteractive 2016.
Filmteractive 2016 to już szósta edycja festiwalu komunikacji interaktywnej. Wśród zaproszonych prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich marek konsumenckich oraz mediowych, jak Orange, Samsung, Castorama, Discovery, Vine, Disney czy Vice. Temat przewodni, jako najgorętszy trend tego roku - wirtualna rzeczywistość - również nie pozwolił przejść obok wydarzenia obojętnie.
Prawdziwą wirtualną przygodę zapewnił VR Adventure Box - instalacja opracowana przez zespół Deloitte Digital - organizatora festiwalu Filmteractive. Wirtualnej rzeczywistości można było doświadczyć dzięki przekazanym firmie przedpremierowo Oculus Touch?―?czyli specjalnym kontrolerom, rozumiejącym gesty i ruchy dłonią, zapewniającym dzięki temu realistyczne doznania. VR Adventure Box zabierał w podróż po lesie, oceanicznym dnie oraz wąwozie. Ta unikatowa instalacja pozwoliła zanurzyć się w animowanym świecie, który rysował się po samodzielnym połączeniu przez użytkownika kropek w brakujący w danej przygodzie element świata przedstawionego. Przygody można było doświadczyć również w roli obserwatora dzięki rozpiętemu na specjalnej instalacji, ponad 10-metrowemu ekranowi.
#VR zdominował również Filmteractive Market. Finałowe projekty, wyłonione przez międzynarodowe jury, można było poznać z bliska w Strefie Innowacji oraz podczas sesji pitchingowych. Zwycięski projekt - Virtelio z Luxemburga - otrzymał nagrodę główną (10 000 pln) oraz zaproszenie na MIPTV. Jury przyznało w tym roku również nagrodę za drugie i trzecie miejsce, wyróżniając tym samym projekty Chernobyl VR (Polska) oraz RAY (Hiszpania).
Temat wirtualnej rzeczywistości zwieńczył panel dyskusyjny, który poprowadził - podobnie jak i cały festiwal - Artur Kurasiński. O nowej technologii - jej szansach, zagrożeniach i etyce - rozmawiali: Morgan Bouchet (Orange), Dorota Żurkowska-Bytner (Discovery Networks), Piotr Iwanicki (Superhot), Łukasz Kosuniak (Samsung Electronics) oraz Dawid Marcinkowski (The Kissinger Twins).
Gościem specjalnym Deloitte Digital prosto z USA był dyrektor ds. Brand Creative i Content Marketingu - Alan Schulman, który w trakcie ponad dwudziestopięcioletniej kariery stał na czele zespołów odpowiedzialnych za Creative i Content w wiodących międzynarodowych agencjach takich jak McCann-Erickson, FutureBrand Worldwide, Foote i Cone & Belding. W 2013 roku był jedną z osób w Ameryce Północnej, które magazyn ADVERTISING AGE obwołał "Kreatywną Gwiazdą". Na Filmteractive opowiedział o tym, jak w oparciu o Big Data i Marketing automation tworzyć zindywidualizowane wiadomości i kampanie na skalę masową, które poruszą konsumenta emocjonalnie, a nie tylko zaprezentują ofertę, produkt czy cenę.
Komunikacja oraz nowe media, pozwalające uwolnić kreatywność i zadbać o efektywność działań marketingowych - były tematem zdominowanym przez Dana Biddle (Twitter/ Vine UK), Maksymiliana Litwinowa (Castorama), Rafała Mietelskiego oraz Ewę Wolską-Rzewuską (Vice), a także dyrektorów ds. strategii brandu i marketingu ze Stratosfera by Deloitte, Patrycję Venulet i Jana Kisielewskiego.
Artur Pacuła (Disney Interactive CEE) opowiedział o tym, jak przenosić świat bajek na grunt rzeczywistego marketingu treści i o tym, jak szukać dla nich odbiorców.
Niezapomniana prelekcja Joeriego Van den Bergha, współzałożyciela Gen Y Expert InSites Consulting oraz autora How cool brands stay hot, pozwoliła zrozumieć mechanizmy rządzące pokoleniem Millenialsów oraz porównać ich zachowania, a także preferencje w zestawieniu z pokoleniami X i Babyboomersów. Czy udało się przewidzieć kolejne, NextGen warto zapytać tych, którzy wzięli udział w spotkaniu z Joerim Van den Berghiem.
Kolejna edycja już za rok!