Japończycy rzucili miliardy na alkohol

Piłeś kiedyś amerykańską whisky (czyli burbona) Jim Beam? Jeśli ci smakował, musisz wiedzieć, że teraz będziesz pić produkt... japoński.

Wielki gracz na azjatyckim rynku drinków - rodzinna firma Suntory - przejął spółkę spod Chicago Beam Inc. Zapłacił 16 mld dolarów - 13,6 mld dol. w gotówce, reszta poszła za spłacenie długów. Transakcja ta wywindowała Japończyków na trzecie miejsce w świecie w branży spirytualiów.

Przejęcie wzięło się z wcześniejszej współpracy obu firm - rozprowadzały produkty partnerów na swoich rynkach.

Beam Inc. poza burbonem Jim Beam dysponuje ponadto markami Maker's Mark (burbon), Sauza (tequila) oraz Courvoisier (koniak). Matt Shattock pozostaje prezesem spółki z USA.

Reklama

Marki Suntory to whisky Yamazaki, Hakushu oraz szkocka whisky Bowmore i likier Midori. papiery Beam Inc. zwyżkowały po tej transakcji o 24 proc.

We wrześniu 2013 r. brytyjski gigant GlaxoSmithKline sprzedał marki drinków Lucozade oraz Ribena właśnie firmie Suntory za 1,35 mld funtów. Japończycy dodali je do wcześniej kupionej marki drinków Orangina Schweppes. Dział drinków w ub. roku wszedł na japońską giełdę i była to największa oferta 2013 r.

Krzysztof Mrówka

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: alkohol | Japonia | japoński | whisky | miliardy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »