Japoński producent kończy z pieluchami dla dzieci. Przerzuca się na seniorów

Japoński producent pieluch Oji Holdings ogłosił, że zaprzestanie produkcji pieluszek dla niemowląt i zamiast tego skupi się na produkcji pieluch dla dorosłych. Wszystko przez kryzys demograficzny, który uderzył w Japonię. Ubiegły rok był najgorszym pod względem urodzeń dzieci od XIX wieku.

Oji Holdings to kolejna firma, która zdecydował się podjąć tak radykalny krok - podaje BBC. Już w 2011 roku największy japoński producent pieluch, firma Unicharm, podała, że ich sprzedaż pieluch dla dorosłych przekroczyła sprzedaż pieluch dla niemowląt

Japoński producent pieluch podjął radykalną decyzję

Oji Holdings zaprzestanie produkcji pieluszek dla niemowląt na swoim rodzimym rynku, za to skupi się na produkcji pieluch dla  seniorów. Firma ma nadal zamiar produkować pieluchy dla dzieci w Malezji i Indonezji, gdzie w najbliższych latach spodziewa się wzrostu popytu.

Reklama

W oświadczeniu Oji Holdings podał, że jego spółka zależna Oji Nepia produkuje obecnie 400 milionów pieluszek dla niemowląt rocznie. Produkcja spada od 2001 roku, kiedy firma osiągnęła swój szczyt - 700 mln pieluszek w ciągu roku.

Japonia: Sprzedaż pieluch dla dorosłych przewyższyła sprzedaż pieluszek dla niemowląt

Decyzja firmy jest spowodowana szybko starzejącym się społeczeństwem w Japonii - wskaźnik urodzeń w tym kraju jest na rekordowo niskim poziomie. Wpływa to na malejący popyt na pieluszki dla dzieci. W ciągu ostatniej dekady sprzedaż pieluch dla dorosłych w tym kraju przewyższała sprzedaż pieluszek dla niemowląt. 

Kryzys demograficzny widać wyraźnie - liczba dzieci urodzonych w Japonii w 2023 r. wyniosła 758 631 i spadła o 5,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Była to także najniższa liczba urodzeń w historii Japonii od XIX wieku. W latach 70. liczba ta wynosiła ponad 2 miliony. Japonia ma w tym momencie jedną z najstarszych populacji na świecie - prawie 30 proc. Japończyków ma 65 lat lub więcej. W ubiegłym roku odsetek osób powyżej 80. roku życia w społeczeństwie po raz pierwszy przekroczył 10 proc. 

Wszystko to sprawia, że rynek pieluch dla dorosłych rośnie w szybkim tempie. Według szacunków jest on już wart ponad 2 mld dol.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pieluchy | Japonia | kryzys demograficzny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »