Jesienią konferencja o wyzwaniach ery cyfrowej dla mediów regionalnych

Globalizacja komunikacji, komercjalizacja, nowe źródła informacji - Big Data i personalizacja przekazu oraz bezpieczeństwo IT jako problemy mediów wynikające z ekspansji technologii - to temat II Konferencji Naukowej "Logistyka i zarządzanie w mediach - Media Regionalne".

Konferencja odbędzie się 8-9 października w Warszawie. Organizuje ją Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

- To, że w tym roku zajmiemy się mediami regionalnymi, wynika z tego, że nowe technologie ułatwiły eksplozję mediów regionalnych, co wiąże się też z rozwojem mediów samorządowych - wyjaśnił dr inż. Wiesław Cetera z Instytutu Dziennikarstwa UW. Uczestnicy konferencji zastanowią się m.in. nad tym, jak dostosowywać przekaz medialny do oczekiwań odbiorców, jak zarządzać transformacją technologiczną i organizacyjną w przedsiębiorstwach mediowych, czy też jak sprawnie finansować przedsięwzięcia w tym sektorze.

Reklama

- Do tej pory zarządzanie było domeną wyłącznie Wydziału Zarządzania UW. Jednak specyfika mediów wymaga, byśmy zaczęli mówić o zarządzaniu mediami, jako o zupełnie nowej dyscyplinie naukowej i badawczej oraz niezmiennie biznesu. Media mają swoją ekonomię - podkreślił Wiesław Cetera.

Tematyka konferencji, jak podają organizatorzy, wynika z nieodwracalnych zmian społecznych, prawnych i ekonomicznych, które następują pod wpływem ekspansji technologii informacyjnych w mediach. Paneliści będą debatować m.in. na temat: zastosowania i dostosowywania narzędzi IT w mediach oraz edukacji w tym zakresie, nowych dyscyplin naukowych poświęconych mediom elektronicznym i ich praktycznemu zastosowaniu, nowych źródeł informacji dziennikarskiej (Big Data, Open Data itp.), narzędzi analitycznych takich jak rafinacja informacji sieciowych, gromadzenie i wyszukiwanie informacji, analiza odbioru przekazu medialnego. Jak podkreślił dr inż. Wiesław Cetera tematyka konferencji jest ściśle powiązana z działalnością naukową i dydaktyczną ID.

- W tej chwili w ID UW funkcjonuje zakład Technologii Informacyjnych Mediów, zajmujący się nowymi mediami i zastosowaniami technologii - głównie internetu - w mediach. Tematyka konferencji związana jest z prowadzonym przez nas od trzech lat kierunkiem studiów Logistyka mediów. W tym roku będziemy mieli pierwszych absolwentów z tytułami licencjatów - powiedział.

Tegoroczna edycja konferencji będzie połączona z wystawą przeznaczoną dla firm technologicznie związanych z mediami - dostawców sprzętu i oprogramowania. - W ten sposób chcemy praktycznie wesprzeć media regionalne i samorządowe, prezentując wartościowe rozwiązania techniczno-organizacyjne dla małych stacji radiowych, telewizyjnych, lokalnych wydawnictw i mediów internetowych - podają organizatorzy.

Jak informują, wydarzenie jest skierowane do badaczy, ekspertów i praktyków związanych z prasą, radiem i telewizją oraz szeroko pojętymi nowymi mediami. Dr inż. Wiesław Cetera wymienia w tym kontekście "media regionalne, odbiorców, nadawców, dla których informacje są narzędziem pracy". Patronem medialnym wydarzenia jest Polska Agencja Prasowej, a także Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Telewizja Polska SA i Polskie Radio SA.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »