Jest nowy prezes T-Mobile, generał w zarządzie

Austriak Andreas Maierhofer, dotąd prezes Telekom Macedonia, od 1 kwietnia zostanie nowym szefem T-Mobile Polska, które należy do Deutsche Telekom. Zastąpi Adama Sawickiego.

To nie jedyna zmiana u operatora telekomunikacyjnego. Frederic Perron obejmie stanowisko Członka Zarządu odpowiedzianego za Rynek Prywatny. Dotąd funkcję sprawowała Elżbieta Wójcik, która odchodzi z Zarządu T-Mobile Polska. Nowym członkiem zarządu spółki będzie Włodzimierz Nowak - będzie odpowiadał za sprawy prawne, zarządzanie zgodnością i bezpieczeństwo.

Andreas Maierhofer pracował m.in. w grupie Telekom Austria, Mobilkom Austria, Si.mobil Slovenia. Był prezesem bułgarskiej spółki Mobitel EAD.

Z kolei generał Włodzimierz Nowak pracował m.in. w strukturach NATO, a także był Dyrektorem Departamentu Informatyki i Telekomunikacji Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Dyrektorem Departamentu Cyberbezpieczeństwa Ministerstwa Cyfryzacji.

Reklama

czu

- - - -

T-Mobile Polska przestał tracić klientów

T-Mobile opublikował wyniki roczne. Operator powstrzymał trend spadkowy klientów kontraktowych, telekom nadal na pre-paidzie mocno traci. T-Mobile podał dane za IV kwartał, kiedy to w porównaniu z III kwartałem stracili 657 tysięcy kart SIM.

Przychody T-Mobile Polska w czwartym kwartale 2016 roku wyniosły 1,723 mld zł, rosnąc o 4,8 proc. rok do roku. W całym 2016 roku przychody wyniosły 6,49 mld zł i były wyższe o 0,5 proc. w porównaniu do 2015 roku - podała spółka w komunikacie.

W czwartym kwartale minionego roku skonsolidowany zysk EBITDA spółki wyniósł 598 mln zł. Marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 34,7 proc. zmniejszając się o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do czwartego kwartału 2015 roku. Wypracowany przez spółkę skonsolidowany zysk EBIDTA w całym 2016 roku wyniósł 2,1 mld zł i był niższy o 13,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

"W 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska utrzymały się na stabilnym poziomie. Natomiast na wynik EBITDA wpłynęły m.in. większe nakłady marketingowe i wyrównanie poziomu komunikacji z naszą bezpośrednią konkurencją oraz wyższe koszty rozliczeń międzyoperatorskich związanych z rosnącą popularnością taryf z nielimitowanymi usługami wliczonymi w abonament" - powiedział cytowany w komunikacie Szabolcs Gaborjani, członek zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska.

T-Mobile Polska na koniec grudnia ubiegłego roku obsługiwała bazę 10,364 mln klientów. W segmencie usług przedpłaconych spółka miała 4,022 mln klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 6,612 mln klientów.

"W przypadku segmentu usług abonamentowych liczba klientów T-Mobile Polska zwiększyła się kolejny kwartał z rzędu zgodnie z trendem widocznym w wynikach operacyjnych od początku ubiegłego roku.

Dzięki temu bilans T Mobile Polska na koniec 2016 roku w segmencie klientów abonamentowych jest dodatni, a liczba klientów zwiększyła się o 43 tysiące w porównaniu do roku 2015" - napisano w komunikacie.Zasięg sieci T-Mobile w technologii LTE wzrósł na koniec roku do ponad 99 proc. populacji kraju z 83 proc. rok wcześniej. (PAP)

Polecamy: PIT 2016

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: T-Mobile
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »